تاريخ انتشار: دوشنبه 1403/6/26
کد خبر: 77132

جلسه بررسی زمینه های همکاری مشترک پژوهشگاه قرآن و حدیث و مرکز مشاوره رشد و آگاهی خانواده لبنان برگزار شد

در جلسه وبیناری مشترک، در خصوص دیدگاه ها، دستاوردها و زمینه های همکاری بین پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی با مرکز الاستشاری للترشید و التوعیة الاسریة بیروت بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، به منظور بررسی دیدگاه ها و زمینه های همکاری بین پژوهشگاه قرآن و حدیث با محوریت پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی با المرکز الاستشاری للترشید و التوعیة الاسریة بیروت جلسه مشترک وبیناری در روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ با حضور آقایان دکتر پسندیده، رئیس پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی پژوهشگاه، دکتر حسینی زاده، معاون پژوهشی ، دکتر محمدی، مدیر همکاری های علمی و دکتر حکیم، عضو هیات علمی پژوهشگاه با حجت الاسلام دکتر محمد حجازی، رئیس المرکز الاستشاری للترشید و التوعیة الاسریة بیروت برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده، رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی، به تبیین فلسفه وجودی و مأموریت پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی اشاره کرد و در ادامه دستاوردهای علمی پژوهشکده را به اختصار معرفی کرد.

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام دکتر محمد حجازی، ضمن برشمردن دیدگاه های خود در زمینه مناسبات اسلام با دانش روانشناسی به تشریح زمینه های تشکیل مرکز مشاوره در لبنان پرداخت.

 

حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده با تقدیر از اقدامات و تلاش های مفید دکتر محمد حجازی، به بیان دیدگاه های مشترک دو مرکز و معرفی رویکرد و برخی از مهمترین آثار پرداخت و زمینه های همکاری پیشنهادی را در قالب چهار محور اساسی؛ ۱. نقد و بررسی آثار منتشر شده دو مرکز ۲. برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی مهارتی برای عموم مردم ۳.برگزاری کارگاه های تخصصی برای مشاوران با محوریت آموزش پروتکل ها و مقیاس های اسلامی و ۴. برگزاری همایش مشترک در ایران و لبنان طرح و بیان کرد.

 

در پایان این جلسه حجت الاسلام دکتر محمد حجازی ضمن اظهار خرسندی و تأیید و استقبال از پیشنهادات طرح شده، بر ضرورت برنامه ریزی برای رسیدن به تفاهم نامه مشترک و اجرای آن تأکید کرد.

 

🌐 اخبار و برنامه های پژوهشگاه قرآن و حدیث در پیام رسان ایتا👇

https://eitaa.com/quran_hadith