تعارضات میبایست راهکارهای مناسبی ارائه گردد. این تزاحمات یا تعارضات، مشکلاتی را برای هتلداران به وجود میآورد و این مشکلات باید به صورت نظری از سوی پژوهشگران مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و راهکارهای مناسب و اخلاقی برای برطرف شدن آن ارائه شود. بر این اساس مشکل پیش رو توسط پژوهشگران به یک یا چند مسئله نظری تبدیل، و سپس راهکارهای علمی مناسب برای آن استتنباط و پیشنهاد میشود. برای مثال گاه اهتمام به رعایت برخی اصول اخلاقی مانند اصل حرمت و کرامت نفس انسانی و اصل پایبندی به حریم خصوصی افراد بهویژه مهمانان موجب خواهد شد تا اصول دیگری مانند اصل پاسداری از امنیت اجتماعی و یا اصل امر به معروف و نهی از منکر نقض شود. تزاحم این گونه اصول با یکدیگر هنگام پذیرایی از مهمانان، از جمله مشکلاتی است که در حوزه اخلاق میزبانی و هتلداری نمایان میشود و رفع آن و ارائه راهکار مناسب برای هریک، از جمله وظایف متخصصان در عرصه اخلاق کاربردی است که در این قبیل پژوهشها میبایست به آنها پرداخته شود.
ممکن است اشکال شود که توصیه به تکریم مهمان در آموزههای دینی، ناظر به مهمانی است که به خانه وارد شود، نه مهمانی که در حقیقت مسافر است و به هتل وارد میشود. پس متون رواییِ ناظر به تکریم و پذیرایی از مهمان شامل مسافر هتل نمیشود.
در پاسخ باید گفت که اگر تکریم و پذیرایی از مهمانی که به منزل صاحبخانه وارد میشود و هزینه اقامت خود را نمیپردازد، لازم و از