233
در آمدی بر اخلاق هتلداری بر اساس آموزه های اسلامی

فهرست آیات

سورهآیهصفحه
سوره
بقره
فَلَنْ
یُخْلِفَ اللهُ عَهْدَهُ
۸۰۱۷۶
قُولُوا
لِلنّاسِ حُسناً
۸۳۱۲۴
وَ
لَیسَ البِرَّ بِاَن تَأتُو البُیوتَ مِن ظُهورِها وَ لكنَّ البِرَّ مَن اتَّقی
و آتوا البُیوتَ مِن اَبوابِها
۱۸۹۱۵۳
یا
ایها الذین آمنوا ادخلوا فی السلم کافة و لا تتبعوا خطوات الشیطان انه لکم عدو
مبین
۲۰۸۹۴
یاأَیهَا
الَّذِینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا
خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ
۲۰۸۲۲۵
یا
أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِنْ طَیباتِ ما كسَبْتُمْ وَ مِمَّا
أَخْرَجْنا لَكمْ مِنَ الْأَرْضِ...
۲۶۷۱۶۲
لاَ
یكَلِّفُ اللهُ نَفْسًا إِلاَّ  وُسْعَهَا
۲۸۶۱۵۱
سوره
آل عمران
رب
اجعل هذا البلد آمناً
۱۷۱۸۶
قُلْ
یا أَهْلَ الْکِتابِ تَعالَوْا إِلى‏ کَلِمَةٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ
أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللهَ
۶۴۹۵
قد
خلت من قبلكم سنن فسیروا فی الارض فانظروا كیف كان عاقبة المكذبین
۱۳۷۵۱
سوره
النساء
وَ
اعْبُدُوا اللهَ وَ لا تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً وَ
بِذِی الْقُرْبی وَ الْیَتامی وَ الْمَساکینِ...
۳۶۲۱۴،
۱۳۸
یا
أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَطِیعُواْ اللهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِی
الأَمْرِ منكم
۵۹۲۱۲
قُلْ
مَتَاعُ الدَّنْیا قَلِیلٌ وَالآخِرَةُ خَیرٌ لِّمَنِ اتَّقَى
۷۷۸۷
وَإِذَا
حُییتُمْ بِتَحِیةٍ فَحَیوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا
۸۶۱۲۶
و
لن یجعل الله للكافرین علی المسلمین سبیلا
۱۴۱۹۶
یا
أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْكافِرینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ
الْمُؤْمِنینَ
۱۴۴۹۵
لا
یحب الله الجهر بالسوء من القول لا من ظلم
۱۴۸۴۲


در آمدی بر اخلاق هتلداری بر اساس آموزه های اسلامی
232

خدماتی پایین‌تر از آنچه هزینه‌اش را پرداخت می‌کند دریافت کند. بنابراین اصول اخلاقی انصاف، احسان، امانتداری، سخاوت و جود، میزبان را به سوی ارائه خدمات باکیفیتی بالاتر و یا دست‌کم متناسب با کلاس هتل و هزینه‌ای که دریافت می‌کند فرا می‌خواند؛ فارغ از اینکه در هتلداری معاصر، کیفیت حرف اول را می‌زند و اعتقاد بر این است که بقای هتل و موفقیت در بازار پررقیب امروز فقط از طریق ارائه کالا و خدمات باکیفیت امکان‌پذیر خواهد بود. به عبارت دیگر از خصوصیات یك سازمان موفق، خلاق و كارآمد در دنیای امروز آن است كه از خواسته‌های مشتریان خود اطلاع یافته، با در نظر گرفتن آن‌ها در بهبود كیفیت كالاها یا خدمات خود، در جهت رضایتمندی مشتریان خود گام بردارد. بنابراین در فضای رقابتی هتلداری در جهان امروز، مهمان یا همان مشتری از قدرت بالایی برخوردار است؛ و گاه قدرت تنبیهی او تا آنجا افزایش می‌یابد كه حیات سازمان وابسته به جلب نظر او می‌شود. پس میزبان چاره‌ای جز توجه به رضایت او ندارد، در غیر این صورت از صحنه رقابت محو خواهد شد.۱

والحمدلله رب العالمین

1.. ر.ک: «كاربرد تكنیك QFDدر صنعت هتلداری»، ابتهال زندی، دریافت‌شده از پایگاه الکترونیکی مركز گردشگری علمی ــ فرهنگی دانشجویان ایران. «QFD یك ابزار كیفیتی پیشرفته است كه هدف آن افزایش سهم بازار از طریق جلب رضایت مشتریان واقعی محصول است. QFD با تكوین یك فرایند طراحی منطقی، كیفیت را در محصول ایجاد و خلق می‌كند».

  • نام منبع :
    در آمدی بر اخلاق هتلداری بر اساس آموزه های اسلامی
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    انتشارات دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    01/01/1396
    نوبت چاپ :
    اول
تعداد بازدید : 5899
صفحه از 248
پرینت  ارسال به