خدماتی پایینتر از آنچه هزینهاش را پرداخت میکند دریافت کند. بنابراین اصول اخلاقی انصاف، احسان، امانتداری، سخاوت و جود، میزبان را به سوی ارائه خدمات باکیفیتی بالاتر و یا دستکم متناسب با کلاس هتل و هزینهای که دریافت میکند فرا میخواند؛ فارغ از اینکه در هتلداری معاصر، کیفیت حرف اول را میزند و اعتقاد بر این است که بقای هتل و موفقیت در بازار پررقیب امروز فقط از طریق ارائه کالا و خدمات باکیفیت امکانپذیر خواهد بود. به عبارت دیگر از خصوصیات یك سازمان موفق، خلاق و كارآمد در دنیای امروز آن است كه از خواستههای مشتریان خود اطلاع یافته، با در نظر گرفتن آنها در بهبود كیفیت كالاها یا خدمات خود، در جهت رضایتمندی مشتریان خود گام بردارد. بنابراین در فضای رقابتی هتلداری در جهان امروز، مهمان یا همان مشتری از قدرت بالایی برخوردار است؛ و گاه قدرت تنبیهی او تا آنجا افزایش مییابد كه حیات سازمان وابسته به جلب نظر او میشود. پس میزبان چارهای جز توجه به رضایت او ندارد، در غیر این صورت از صحنه رقابت محو خواهد شد.۱
والحمدلله رب العالمین