ملاک سنجش قرار گرفته است. با توجه به همخوانی فراوان آن اصول اخلاقی با اصول ذکرشده در این مدل، مناسب دیده شده اصول این مدل را عیناً از نظر خوانندگان محترم بگذرانیم. این اصول عبارت است از:
۱. قابلیت اعتماد: یعنی توانایی انجام دادن خدماتی كه به مهمانان وعده داده شده،كه هم قابل اعتماد باشد و هم از دقت کافی برخوردار باشد. برخی از متغیرهای این اصل شاملِ عمل به وعدههای دادهشده و اعتمادآفرینی برای مهمانان در زمینه حل مشكلات آنان است.
۲. پاسخگویی: یعنی اشتیاق برای كمك به مهمان و ارائه خدمات فوری به او. برخی از متغیرهای این اصل شاملِ اعلام زمان ارائه خدمات به مهمانان، ارائه خدمات فوری به مهمانان، كاركنانِ خواهان كمك به مهمانان، داشتن وقت آزاد كاركنان برای پاسخگویی به سؤالات مهمانان است.
۳. تضمین: به معنای ادب، دانش و آگاهی كاركنان و توانایی آنها در اطمینان بخشی به مهمانان. برخی از متغیرهای در نظر گرفتهشده برای این اصل عبارت است از: احساس امنیت مهمانان در فرایند ارائه خدمت به آنها، احساس امنیت و آرامش مهمانان در زمان اقامت، برخورداری هتل از كاركنان مؤدب، شناخت و آگاهی كاركنان جهت پاسخگویی به سؤالات، مهارت كاركنان برای انجام خدمت.