و...؟
این قانون، در تمام مشاغل موجود در هتلداری کاربرد وسیعی داشته، کارگزار را از کوچکترین کوتاهی یا تخلف باز میدارد و سلامت کاری را در تمام شاخهها و بخشهای هتل حکمفرما میکند.
۱۵. رازداری
«راز» حقیقتی است که در دل پنهان است و یا مطلبی است که نمیتوان آن را برای همگان فاش ساخت؛ زیرا آشکار ساختن یا فاش شدن آن ناخشنودی فرد یا افرادی را که آن راز در ارتباط با آنهاست به دنبال خواهد داشت و یا به آنان زیان میرساند. رازدارى را میتوان به دو نوع تقسیم کرد:
نوع اول رازداری در ارتباط با همنوعان است؛ یعنی اینکه انسان از راز دیگری باخبر شود و آن را نگاه داشته، فاش نکند.
نوع دوم رازداری، در ارتباط با خویش است؛ یعنی انسان رازی را که در ارتباط با خودش هست برای دیگری بازگو نکند. در هر دو حالت، انسان چیزی را در ذهن و دل خویش نگاه داشته، از افشای آن خودداری میکند.
رازداری فضیلتی اخلاقی است و رازدار کسی است که زبانش را نگه داشته، میتواند راز خود و دیگران را در سینه حبس کند و آن را بازگو نکند. این فضیلت والا از صفات الهی است؛ زیرا خدای متعال رازدارترین موجود ذیجود عالم است. او بر همه اسرار و نهانها واقف است و در آیات