طریق۱۱: محمّد بن موسی بن المتوکّل، عن عبد اللّٰه بن جعفر الحمیری، عن محمّد بن عیسی بن عبید (کتاب من لا یحضره الفقیه)
پنج روایت تفسیری با مضمون فقهی، بدین طریق نقل شده است. چهار روایت از این روایات به حریز بن عبد اللّٰه سجستانی ختم میشود و با توضیحی که در طریق پیش گذشت، احتمالاً بر گرفته از کتابهای اوست. در باره وجود روایت دیگر در تفسیر عبیدی، هم با توجّه به عدم یادکرد کتاب التفسیر در فهرست عبد اللّٰه بن جعفر حمیری و فقهی بودن سرشت کتاب فقیه، بالطبع مصادر و منابع آن، نمیتوان قاطعانه حکم کرد.
طریق۱۲: محمّد بن الحسن بن الولید، عن عبد اللّٰه بن جعفر الحمیری، عن محمّد بن عیسی بن عبید (کتاب من لا یحضره الفقیه و کمال الدین و تمام النعمة)
پنج روایت تفسیری با مضمون فقهی، بدین طریق نقل شده است. همانند طریق پیشین، منبع چهار روایت از این مجموعه ظاهراً کتاب حریز است؛ زیرا سند آنها بدو میرسد. یک روایت باقیمانده را هم با توضیحاتی که گذشت (کمال الدین، کتابی در حوزه امامت است و قاعدتاً از مصادری همسنخ خویش بهره میجوید و...)، نمیتوان با اطمینان جزء کتاب التفسیر عبیدی دانست.
طریق ۱۳: محمّد بن الحسن الطوسی (بإسناده عن) محمّد بن عبد اللّٰه بن جعفر الحمیری، عن عبد اللّٰه بن جعفر الحمیری عن محمّد بن عیسی بن عبید (الغیبة)
شیخ طوسی، یک روایت را با مضمونی تفسیری در کتاب الغیبة از طریق «أبو جعفر محمّد بن عبد اللّٰه بن جعفر بن حسین بن جامع بن مالک حمیری قمی،۱ از پدرش (جعفر حمیری، از راویان اصلی کتابهای عبیدی)» نقل کرده است. موضوع محوری روایت (امامت)، منبع آن (الغیبةی شیخ) و فقدان کتاب التفسیر در فهرست عبد اللّٰه بن جعفر حمیری، احتمال وجود حدیث در کتاب تفسیر محمّد بن عیسی را ضعیف میکند.