کتاب حنّان بن سدیر کوفی
یک روایت (۶۲/۰ در صد مجموع احادیث) میتواند بر گرفته از این کتاب باشد.۱ گرچه طریق آن با طریق کتاب حنّان بن سدیر در فهرستها همخوان نیست، ولی محتوای روایت (توصیف وادیای در جهنّم) با موضوع کتاب حنّان - که نجاشی آن را « كتاب فی صفة الجنّة و النّار»۲ میخواند - تناسب دارد.
کتاب ابراهیم بن عبد الحمید کوفی
دو روایت (۲۵/۱ در صد از روایات عبیدی به این راوی میانجامد.۳ سند این دو روایت با طریق فهرستها همخوانی ندارد؛ ولی از آن جا که او کتابی مشهور داشته۴ و عبیدی در روایات خود از ابراهیم بن عبد الحمید بهره برده است، احتمال اخذ از کتاب او وجود دارد.
کتابهای حسن بن علی بن فضّال کوفی
در چهار روایت (۳۶/۲ در صد روایتها) محمّد بن عیسی از ابن فضّال نقل میکند.۵ عبیدی از راویان آثار ابن فضّال نیست و سند این روایتها در راوی اصلی با طرق فهرستها متفاوت است؛ ولی از آن جا که کتابهای ابن فضّال مشهور بودهاند و عبیدی نقلهای درخور توجّهی از او دارد، احتمال اخذ این روایات از کتابهای ابن فضّال تا حدودی موجّه میگردد.
1.. ر. ک: ح ۴۸ (علیّ بن حسین بن موسی بن بابویه القمّی و محمّد بن حسن بن الولید، عن سعد بن عبد اللّٰه، عن محمّد بن عیسی بن عبید...).
2.. ر. ک: رجال النجاشی: ش۳۷۸.
3.. ر. ک: ح ۵۹ (علی بن حسین بن موسی بن بابویه القمی عن سعد بن عبد اللّٰه، عن محمّد بن عیسی بن عبید...)، ۵۸ (عدّة من أصحابنا، عن أحمد بن محمّد بن خالد، عن محمّد بن عیسی بن عبید).
4.. رجال النجاشی: ش۲۷.
5.. ر. ک: ح ۶۴ (علی بن حسین بن موسی بن بابویه القمّی، عن سعد بن عبد اللّٰه، عن محمّد بن عیسی بن عبید...)، ۸ (محمّد بن حسن الطوسی بإسناده، عن محمّد بن أحمد بن یحیی العطّار، عن محمّد بن عیسی بن عبید...)، ۱۰۷، ۱۴۹(محمّد بن جعفر الرزّاز، عن محمّد بن عیسی بن عبید...).