حسین بن سعید در فهرستها شباهت ندارد، ولی با توجّه به شهرت کتابهای حسین بن سعید و نقلهای محمّد بن عیسی از او در سایر روایات، بهرهگیری از مکتوبات حسین بن سعید بعید نیست.
کتابهای حسن بن محبوب کوفی
دو روایت تفسیری (۲۵/۱ در صد کلّ روایات) از طریق محمّد بن عیسی از حسن بن محبوب نقل شده است.۱ مشابهتی میان سند این روایات و طرق کتابهای حسن بن محبوب وجود ندارد؛ امّا در نظر داشتن شهرت کتابهای حسن بن محبوب در جامعه شیعه و نقلهای عبیدی از او در دیگر روایات میتواند نشانه اخذ از نگاشتههای ابن محبوب باشد.
کتابهای صفوان بن یحیی کوفی
یک روایت۲ (۶۲/۰ در صد مجموع احادیث) ممکن است از کتابهای صفوان بن یحیی گرفته شده باشد. عبیدی در شمار راویان آثار وی نیامده است و تنها بر پایه شهرت کتابهای صفوان در میان شیعیان و نقلهای فراوان عبیدی از او چنین احتمالی میتوان داد.
کتابهای محمّد بن سنان زاهری کوفی
ابن سنان در شانزده روایت (ده در صد) از احادیث تفسیر عبیدی، حلقه مشترک است۳ و
1.. ر. ک: ح ۲۹ (محمّد بن الحسن الصفّار، عن محمّد بن عیسی بن عبید...) و ۱۳۷(علی بن حسین بن موسی بن بابویه القمی، عن سعد بن عبد اللّٰه، عن محمّد بن عیسی بن عبید...).
2.. ر. ک: ح ۹۶(محمّد بن الحسن الصفّار، عن محمّد بن عیسی بن عبید، عن صفوان بن یحیی، عن یعقوب بن شعیب...).
3.. ر. ک: ح ۵ (علیّ بن حسین بن بابویه، عن محمّد بن یحیی العطّار، عن محمّد بن أحمد بن یحیی، عن محمّد بن عیسی بن عبید...)، ۷، ۹(محمّد بن حسن الطوسی بإسناده، عن محمّد بن علی بن محبوب، عن محمّد بن عیسی بن عبید...)، ۳۵، ۵۲، ۵۴، ۶۶، ۸۴، ۸۸، ۹۸، ۱۲۱، ۱۲۸، ۱۳۱، ۱۴۱، ۱۵۴، ۱۵۸ (محمّد بن حسن الطائی، عن سهل بن زیاد، عن محمّد بن عیسی بن عبید...). گفتنی است که روایات با این سند، حاصل تقطیع یک روایت اند.