کامل اسحاق [علیه السلام] عبرانی از سلسله حاملان وصیت است. در واقع ذیل این حدیث، مجدداً تأکید میکند که مقدر شده بود اسحاق خارج از سلسله میراث الهی باشد. بنابر نقلی، قیدار [علیه السلام] تصور میکرد که جانشین او و وارث نور محمدی [صلی الله علیه و اله] باید از زنی از نسل اسحاق [علیه السلام] متولد شود؛ [لذا] با ۲۰۰ زن از آنان ازدواج کرد و ۲۰۰ سال منتظر ماند اما پسری زاده نشد. تا اینکه از طریق وحی الهی مأمور به ازدواج با زنی از نژاد خالص عرب شد و آنگاه جانشینش حَمَل به دنیا آمد که نور محمد [صلی الله علیه و اله] را به ارث برد.۱
اما درباره تابوت گفته شده که فرزندان اسحاق [علیه السلام] برای به دست آوردن آن تلاش کردند، اما قیدار [علیه السلام] از دادن آن امتناع ورزید. با این همه، از آنجا که تابوت در واقع متعلق به پیامبران بنیاسرائیل تلقی میشد،۲ گفته شده که قیدار [علیه السلام] آن را سرانجام به یعقوب [علیه السلام] واگذار کرد. با وجود این، توصیف این قضیه بسیار توجیهگرانه بوده و به رغم واگذاری تابوت توسط قیدار [علیه السلام]، برای تأکید بر شایستگیهای وی، طراحی شده است. مهمترین نکته این است که این جدّ عرب [پیامبر [صلی الله علیه و اله]] تابوت را پیش از پیامبران بنیاسرائیل در اختیار داشته، و او بوده که آن را از عربستان برای آنان آورده است. خداوند او را مأمور انجام این کار کرد، زیرا او نه پیامبر، بلکه وصی بود. گفته میشود که خود یعقوب [علیه السلام] هنگام دریافت تابوت از قیدار [علیه السلام]، او را گرامی داشت و با احترام بسیار با او رفتار کرد. او از پسرانش خواست که از قیدار [علیه السلام] استقبال کنند، او را به خاطر ازدواجش با زنی از نژاد خالص عرب ستود، و تولد پسرش حَمَل را، که از طریق برخی نشانههای اعجازآمیز از آن آگاه بود، پیشگویی کرد. این یعقوب [علیه السلام]بود که گفت خداوند مقدر کرده که