قواعد تصمیمگیری برای انتخاب آنها از بین مداخلات جایگزین چیست؛ ۳. عناصر پیشنهادی این مداخله چیست؛ یعنی مداخلات یا فرآیندهایی که در این مداخله توصیه میشوند ولی برای آن ضروری نیستند یا منحصر به این مداخله نیستند کداماند؛ ۴. عناصر ممنوع در این مداخله کداماند که در آن به دو مطلب اشاره میشود: اول آنکه، چه مداخلات یا فرآیندهایی در این مداخله ممنوع هستند یا از ویژگیهای این مداخله نیستند؛ دوم آنکه، چه مداخلاتی ممکن است مضر یا در بافت این مداخله، ضد مداخله باشند (نک.: نزو و نزو، ۲۰۰۸).
۱. ۹ - معرفی جلسات
در محور معرفی جلسات در طرحنمای مداخلهای دو نکته اصلی وجود دارد:
o تعداد جلسات: تعداد جلساتی که قرار است در طول این دوره مداخلهای برگزار شود در این قسمت بیان میشود. تعداد جلسات، رابطه مستقیم با دو مطلب دارد:
تعداد اهداف: تعداد اهدافی که در طول این طرحنمای مداخلهای، رسیدن به آن محل توجه است. بر این اساس، محققِ مربی/ درمانگر، تعداد اهدافی را که به عنوان هدف اصلی و تعداد اهداف زیرمجموعه آن اهداف اصلی و کلی را به عنوان اهداف میانی در داخل مسیر مداخلات طرحنمای مداخلهای مشخص میکند. ممکن است هر هدف کلی، با در نظر گرفتن دو یا چند هدف خاصتر محقق شود.
مسیریابی اهداف: بعد از تعیین تعداد اهداف، نیاز است مشخص شود در این طرحنمای مداخلهای، در مسیر رسیدن به هر هدف، چند جلسه لازم است. شاید دستیابی به یک هدف نیازمند به بیش از یک جلسه، مثلاً سه یا چهار جلسه باشد.
در این مسیریابی، با توجه به اینکه تحقق هر هدف خاص، با در نظر گرفتن سطح تغییر مرتبط با هدف، نیازمند چند مرحله از مراحل پیشتأمل، تأمل، برنامهریزی، اقدام در مدل مرحلهای است، تعداد جلسات مشخص میشود. مثلاً