مطالعات قبلی برای متغیر وابسته مشخص شده است و نیز تعداد مؤلفههای مد نظر در متغیر وابسته مشخص میشود.
برای معرفی هر چه بهتر اهداف به مراجع/ شرکتکننده، توجه به نکات زیر مفید است:
۱. تعیین و تصریح اهداف مداخله که در آن اهداف اصلی مداخله تصریح میشود، و راهبردهای اولویتبندی اهداف برای مراجع/مشارکتکننده بیان میشود؛ ۲. ارزیابی اهداف مراجع/شرکتکننده از شرکت در این مداخله؛ ۳. تعیین رفتارهای هدف و اهداف، که در آن سایر قلمروهای م.ت. به عنوان نمونههایی از اهداف که اساساً باید خارج از این مداخله به آن پرداخته شود (و ممکن است تصور شود در این مداخله باید به آن پرداخت)، مشخص میشود؛ ۴. شیوه مذاکره درباره تغییر هدف که در آن راهکارهای مذاکره مجدد درباره اهداف، همزمان با پیشرفت مداخله بیان میشود (نک.: نزو و نزو، ۲۰۰۸).
۱. ۶ - بیان پیشفرضها و فرضها
در این بخش، درمانگر/ مربی به پیشفرضها و فرضهای نظری و عملی، که قبل از شروع فرآیند مداخله، توجهدادن م.ش. به آنها لازم است، اشاره میکند. پیشفرضها و فرضها در واقع ساختار فکری فرد/ افراد را برای ورود به مداخله مد نظر آماده میسازد و نیز از جهت انگیزشی میتواند زمینههای همکاریِ بهتر آنها را رقم بزند. بیتوجهی به تبیین پیشفرضها و فرضها میتواند مخاطب را در جریان مداخله، با سردرگمیهایی همراه کند که در نتیجه، کار مداخله کُند شود یا بعضاً رو به قطع برود.
۱. ۷ - مقایسه با سایر رویکردهای مداخلهای
در این بخش، اطلاعاتی اجمالی و مفید در قالب دو مقایسه به مراجع/ مشارکتکننده داده میشود: ۱. مقایسه با رویکردهای مشابه: که در آن مداخلههای موجودِ مشابهِ با این مداخله، برای مداخله در این اختلال یا م.ت.