مرور تکالیف: نخستین فعالیت در ابتدای جلسه (جلسه دوم تا آخر)، مرور تکلیف/ تکالیف خانگی است که طی آن مراجع/ مراجعان، گزارشی درباره تکالیف خود میدهند که شامل نکات ذیل است:
احساسات آنها قبل، حین و بعد از انجامدادن تکلیف چه بوده است.
با چه سختیهایی در انجامدادن اصل یا بخشی از تکالیف مواجه بودهاند.
در صورت انجامندادن تکلیف، دلایل آن چه بوده است.
انجامدادن تکلیف چه تأثیری در زندگی آنها داشته است.
اگر مداخله به صورت گروهی است از تجارب افراد موفق در اجرای تکلیف نیز پرسیده میشود و از جهت اطلاعاتی بین تجارب افراد تبادل اطلاعاتی صورت میگیرد.
o مرور اهداف: مروی بر هدف/اهداف مطرحشده در جلسه قبل و تأکید مجدد بر ارتباطی که آن هدف با تکلیف مد نظر داشته است.
۲. ۲ - بخش آموزشدهی
در هر جلسه از طرحنمای مداخلهای لازم است در قالب بخش آموزشی به محورهای ذیل توجه شود:
هدفگذاری: در این محور، هدف یا اهداف مد نظر برای آموزش در آن جلسه مشخص میشود. این اهداف در نگاهی کلی، همان سطح تغییری است که پیش از این درباره آن سخن گفته شده است. با در نظر گرفتن اصل مشکلی که طرحنمای مداخلهای برای آن ساخته شده است و نیز با توجه به سطحی از آن مشکل که برای مداخله در خصوص آن قرار است برنامهریزی شود، هدف یا اهداف مشخص میشود.
تبیین هدف: در این محور، جایگاه هدف در طرحنمای مداخلهای مشخص میشود. یعنی تأثیری که رسیدن به آن هدف در حرکت درست م.ش. در مسیر