مَسَاجِدَ اللَّهِ أَن يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَ سَعَىٰ فِى خَرَابِهَا أُولـٰـئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَن يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ لَهُمْ فِى الدُّنْيَا خِزْىٌ وَ لَهُمْ فِى الْأَخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ)؛۱ «افتای بدون علم»: (...وَ لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ إِنَّمَا يَأْمُرُكُم بِالسُّوءِ وَ الْفَحْشَاءِ وَ أَن تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ)؛۲ «قربانی برای بتها»: (حُرّمَت عَلَيكُمُ المَيتَةُ ... وما ذُبِحَ عَلَی النُّصُبِ ....)؛۳ «تغيير ماههای حرام»: (إِنَّمَا النَّسِىءُ زِيَادَةٌ فِى الْكُفْرِ يُضَلُّ بِهِ الَّذِينَ كَفَرُوا يُحِلُّونَهُ عَامًا وَيُحَرِّمُونَهُ عَامًا لِّيُوَاطِـٔوا عِدَّةَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ فَيُحِلُّوا مَا حَرَّمَ اللَّهُ زُيِّنَ لَهُمْ سُوءُ أَعْمَـٰـلِهِمْ وَاللَّهُ لَا يَهْدِى الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ)؛۴ «تغيير وصيت»: (كُتِبَ عَلَيكُم اذا حَضَرَ احَدَكُمُ المَوتُ ان تَرَكَ خَيرًا الوَصِيةُ لِلولِدَينِ والاقرَبينَ بِالمَعروفِ حَقًّا عَلَی المُتَّقين فَمَن بَدَّلَهُ بَعدَ ما سَمِعَهُ فَانَّما اثمُهُ عَلَی الَّذينَ يبَدّلونَهُ انَّ اللَّهَ سَميعٌ عَليم)؛۵ «پيشیگرفتن بر خدا و پيامبر صلی الله علیه و آله»: (ياأيهَا الَّذينَ ءامَنوا لا تُقَدّموا بَينَ يدَی اللَّهِ ورَسولِهِ
1.. بقره: ۱۱۴: «و کيست بيدادگرتر از آن کس که نگذارد در مساجد خدا، نام وى برده شود، و در ويرانى آنها بکوشد؟ آنان حق ندارند جز ترسان و لرزان در آن [مسجد]ها درآيند؛ در اين دنيا ايشان را خوارى، و در آخرت عذابى بزرگ است».
2.. بقره: ۱۶۸ و ۱۶۹: «و از گامهاى شيطان پيروى مکنيد که او دشمن آشکار شماست. [او] تنها شما را به بدى و زشتى فرمان مىدهد، و [وامىدارد] تا بر خدا، چيزى را که نمىدانيد بربنديد».
3.. مائده: ۳: «بر شما حرام شده است مردار... و آنچه برای بتان سر بریده شده».
4.. توبه: ۳۷: «جز اين نيست که جابهجا کردنِ [ماههاى حرام] فزونى در کفر است که کافران به وسيلۀ آن گمراه مىشوند؛ آن را يکسال حلال مىشمارند، و يکسال [ديگر] آن را حرام مىدانند، تا با شمارۀ ماههايى که خدا حرام کرده است موافق سازند، و در نتيجه آنچه را خدا حرام کرده [بر خود] حلال گردانند؛ زشتىِ اعمالشان برايشان آراسته شده است، و خدا گروه کافران را هدايت نمىکند».
5.. بقره: ۱۸۰ و ۱۸۱: «بر شما مقرر شده است که چون يکى از شما را مرگ فرا رسد، اگر مالى بر جاى گذارد، براى پدر و مادر و خويشاوندان [خود] به طور پسنديده وصيت کند؛ [اين کار] حقى است بر پرهيزگاران؛ پس هرکس آن [وصيت] را بعد از شنيدنش تغيير دهد، گناهش تنها بر [گردن] کسانى است که آن را تغيير مىدهند؛ آرى، خدا شنواى داناست».