345
روان‌شناسی مثبت‌ نگر(نظریه‌ها ، پژوهش‌ها و کاربست‌ها)

فهرست منابع و مآخذ

Abramson, L. Y., Seligman, M. E. P. and Teasdale, J. D. (۱۹۷۸) Learned helplessness in humans – critique and reformulation. Journal of Abnormal Psychology,۸۷(۱): ۴۹–۷۴.

Ackerman, C. (۲۰۰۹) Dopamine. In S. Lopez (ed.) The Encyclopedia of Positive Psychology (pp. ۲۸۸–۹۰). Chichester: Blackwell Publishing Ltd.

Adelmann, K. (۱۹۸۷) Occupational complicity, control and personal income – their relationship to well being in men and women. Journal of Applied Psychology,۷۲(۴): ۵۲۹–۳۷.

Affleck, G., Tennen, H., Croog, S. and Levine, S. (۱۹۸۷) Causal attribution, perceived benefits, and morbidity after a heart attack: an ۸-year study. Journal of Consulting and Clinical Psychology,۵۵: ۲۹–۳۵.

Ai, A. L., Tice, T. N., Whitsett, D. D., Ishisaka, T. and Chim, M. (۲۰۰۷) Posttraumatic symptoms and growth of Kosovar war refugees: the influence of hope and cognitive coping. Journal of Positive Psychology,۲(۱): ۵۵–۶۵.

Ajzen, I. (۱۹۸۸) Attitudes, Personality, and Behavior. Milton Keynes: Open University Press.

Ajzen, I. (۱۹۹۱) The theory of planned behaviour. Organisational Behaviour and Human Decision Processes, ۵۰: ۱۷۹–۲۱۱.

Ajzen, I. and Fishbein, M. (۱۹۸۰) Understanding Attitudes and Predicting Social Behaviour. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.

Aked, J., Marks, N., Cordon, C. and Thompson, C. (۲۰۰۸) Five Ways to Wellbeing. London: New Economics Foundation.

Amabile, T. M. (۱۹۸۳a) The Social Psychology of Creativity.New York: Springer-Verlag.

Amabile, T. M. (۱۹۸۳b) The social psychology of creativity: a componential conceptualization. Journal of Personality and Social Psychology,۴۵: ۳۵۷–۷۶.

Antoni, M. H., Lehman, J. M., Kilbourn, K. M. et al. (۲۰۰۱) Cognitive-behavioral stress management intervention decreases the prevalence of depression and enhances


روان‌شناسی مثبت‌ نگر(نظریه‌ها ، پژوهش‌ها و کاربست‌ها)
344

اهمیت آن به عنوان مولفه هیجان‌های مثبت، ۵۲، ۵۳

نظریه‌های هدف بهباشی درونی، ۱۰۱

نظم‌بخشی

اهمیت آن برای خودتعیین‌گری و اهداف زندگی، ۲۰۰-۱۹۷

نوبل، تی؛ ۳۰۳

نوشتن بیانگر

به عنوان مداخلات روان‌شناختی مثبت‌نگر، ۲۴۰-۲۳۸

و

واتسن، دی؛ ۶۷-۶۵

واتکینز، سی؛ ۲۴۰

واکنش‌ها و پاسخدهی

فعال سازنده به عنوان مداخله روان‌شناختی مثبت‌نگر، ۲۴۲-۲۴۱

والدین و والدگری

کاربست روان‌شناسی مثبت‌نگر در، ۳۰۸-۳۰۷

وایان، جی؛ ۱۸۱، ۱۸۳

وحشت

نظریه مدیریت، ۱۲۵

الگوی عزت نفس و، ۱۵۲

ورزش جسمانی

اهمیت آن به عنوان مولفه بدن مثبت، ۲۶۴-۲۵۸

وِرِف، جی؛ ۲۳۷-۲۳۵

وظیفه شناسی

ویژگی‌های آن به عنوان صفت شخصیتی، ۵۶

وُک، ای؛ ۲۶۶

وَن، ان؛ ۱۸۷-۱۸۶

وَن دورزِن، ای؛ ۳۲۳-۳۲۲

ونگ، پی؛ ۱۲۵

ویترسو، جی؛ ۱۱۲، ۱۱۳، ۱۱۴

ویلسن، کی؛ ۳۲۴

ه‍

هارتر، جی؛ ۸۲، ۸۷

هارکر، ال؛ ۵۸

هارلو، اچ؛ ۲۵۲

هفرن، کی؛ ۲۵۱، ۲۶۸

هلد، بی؛ ۳۲۱، ۳۲۲

همکاری لندن برای روان‌شناسی مثبت‌نگر در عرصه عمل، ۲۹

هنری، جی؛ ۳۱۰

هولدر، ام؛ ۵۷

هوش هیجانی (ای آی)

ویژگی‌های الگوها، ۶۲-۵۸

هوش هیجانی-اجتماعی (ای اس آی)

الگوی بار-اون، ۶۳-۶۲

هیجان‌ها

تعاریف و ویژگی‌ها، ۴۶-۴۲

مقیاس‌های اندازه‌گیری، ۶۸-۶۵

نیز بنگرید به عوامل موثر مانند تسکین مثبت

هیجان‌های مثبت

اهمیت و ویژگی‌ها، ۴۸-۴۶

منابع، ۵۳-۴۸

نیز بنگرید به عوامل موثر مثلا چهره انسان؛ شخصیت؛ روابط؛ اجتماع؛ افکار انسان

نیز بنگرید به پیامدها مانند لبخند

هیز، اس؛ ۳۲۴

ی

یونانیان

رویکردها به تعریف روان‌شناسی مثبت‌نگر، ۲۴

  • نام منبع :
    روان‌شناسی مثبت‌ نگر(نظریه‌ها ، پژوهش‌ها و کاربست‌ها)
    سایر پدیدآورندگان :
    کیت هفرن و ایلونا بونیول، ترجمه: محمد تقی تبیک و محسن زندی
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    انتشارات دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1394
    نوبت چاپ :
    اول
تعداد بازدید : 54609
صفحه از 392
پرینت  ارسال به