213
روان‌شناسی مثبت‌ نگر(نظریه‌ها ، پژوهش‌ها و کاربست‌ها)

فصل هشتم

مداخلات (تدابیر) روان‌شناسی مثبت‌نگر

اهداف یادگیری در  روان‌شناسی،
نظریه تنها نیمی از راه است. ما باید بدانیم که چگونه می‌توان موضوعات تحقیقی‌مان
را در راستای کمک به تغییر افراد، برای شادتر، کامبخش‌تر و بالنده‌‌تر شدن به‌کار
گیریم. این فصل به مرور تحقیقات جدید پیرامون مداخلات
روان‌شناسی مثبت‌نگر۱ می‌پردازد، و اینکه چگونیم می‌توانیم رفتارهایمان را به تدریج
تغییر دهیم.

فهرست موضوعات § قالب‌های
ذهنی.۲
§ الگوی فرانظری تغییر.۳
§ پایداری و پشتکار.
§ خودنظم‌بخشی۴ در حفظ جریان تغییر. § ارزیابی
مداخلات.
§ مداخله‌های روان‌شناسی مثبت‌نگر.
§ قدردانی.

1.. positive psychology
interventions (PPIs(

2.. Mindsets

3.. Transtheoretical model of change

4.. Self-regulation


روان‌شناسی مثبت‌ نگر(نظریه‌ها ، پژوهش‌ها و کاربست‌ها)
212

نمره‌گذاری

گویه‌های ۱, ۳, ۵, ۷, ۹ را وارونه (برعکس) نمره‌گذاری کنید. نمرات زیرمقیاسِ «آگاهی از خود»۱ (گویه‌های ۲, ۴, ۶, ۸, ۱۰) و زیرمقیاس «ادراکِ انتخاب»۲(گویه‌های ۱, ۳, ۵, ۷, ۹) را با گرفتن میانگین از نمرات گویه‌های پنج‌گانه در هر زیرمقیاس محاسبه کنید.

تفسیر

زیرمقیاس‌ها را می‌توان به طور جداگانه استفاده کرد و یا اینکه آنها را با نمره کلی مقیاس خودتعیین‌گری ترکیب نمود. نمرات بالاتر نشان‌دهنده سطوح بالاتری از خودتعیین‌گری هستند.

مرور

این مقیاس، آزمونی کوتاه است که به آسانی اجرا می‌شود و سطوح خودتعیین‌گری را تعیین و ارزیابی می‌کند.

1.. Brandens of Self subscale

2.. Perceived Choice subscale

  • نام منبع :
    روان‌شناسی مثبت‌ نگر(نظریه‌ها ، پژوهش‌ها و کاربست‌ها)
    سایر پدیدآورندگان :
    کیت هفرن و ایلونا بونیول، ترجمه: محمد تقی تبیک و محسن زندی
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    انتشارات دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1394
    نوبت چاپ :
    اول
تعداد بازدید : 54931
صفحه از 392
پرینت  ارسال به