http://www.ppc.sas.upenn.edu/armyresiliencetraining.htm
ببینید که چگونه دانشگاه پنسیلوانیا تحت نظارت پروفسور سلیگمن در حال آموزش تابآوری به ارتش امریکا است.
http://adultdev.bwh.harvard.edu/training.html
حوزهای روبهرشد در رشته روانشناسی مثبت؛ شما میتوانید به اطلاعاتی پیرامون دورههای آموزش و دستیاری برای کار در آزمایشگاه رشد و تحول در بزرگسالی دسترسی پیدا کنید.
پرسشهای بیشتر
برای شما
۱. وقتی که از تابآوری سخن میگوییم،
چه کسانی را باید هدف خود قرار دهیم؟ کودکان، یا بزرگسالان را؟ جامعه آسیبپذیر،
یا جامعه دارای کارکرد بهنجار را؟
۲. درباره نقل قولی که از نیچه۱ کردیم چه نظری دارید: «آنچه ما را نمیکشد، نیرومندترمان میکند».
۳. در مورد رشد پس آسیبی چه
فکر میکنید؟ آیا واقعی است؟ آیا مهم است؟
۴. چگونه میخواهید به سن
مناسب برسید؟
مداخلههای (تدابیر) شخصی رشد۲
نوشتنِ بیانگر۳
همانگونه که کتاب مهم و تأثیرگذار پرفسورِ تگزاسی، جیمز پِنِبِیکِر (۱۹۹۷, ۲۰۰۴)، در مورد نوشتنِ بیانگر نشان میدهد، شما اگر احساس آمادگی میکنید، میتوانید نوشتنِ بیانگر را امتحان کنید. پنبِیکر نشان داده است که نوشتن میتواند افکار و هیجانات را سازماندهی کند، و به یافتنِ معنا در تجربههای فاجعهآمیز و دردناک کمک نماید. اگر گرفتاری یا فاجعهای را از سرگذراندهاید، و دلتان میخواهد که این تمرین را انجام دهید، خواهشمندیم شروع کنید. البته، اگر حادثه رخداده برای شما خیلی تازه و خام است، توصیه میشود اندکی صبر کنید تا به لحاظ هیجانی آماده شرکت در این تمرین شوید.
از شما میخواهیم که تجربهای دردناک، رنجآفرین و پریشانساز را انتخاب کنید و سپس در