تا زمانی مقرر و نزدیک ۷ـ و تو به خاک در افت در ستایش پروردگار و علی [یکی] از شاهدان است».۱
پیش از این سِنت کلِر تیسدال اثبات کرده است که این افزودهها جعلی هستند. ولی آنچه در اینجا برای ما اهمیت دارد این است که آیا این مطالبی که گلتسیهر در اینجا نقل کرده است میتواند شاهدی بر این باشد که شیعیان امامی تمامیت متن مصحف عثمانی از قرآن را قبول ندارند. محتوای این دو سوره حقیقتا ادعای شیعیان امامی بر اینکه علی[[ع]] ولي خداست و اینکه او جانشین بلافصل محمد[[ص]] است و خدا او را برای این منصب انتخاب کرده را تأیید میکند، اما برای پذیرش این سورهها به عنوان شواهدی شیعی امامی، اول باید اثبات کنیم که خود شیعیان امامی اینها را سورههایی اصیل که از مصحف عثمانی حذف شدهاند، میدانند.
درباره متن بانکیپور، تنها « ارتباط» آن با شیعیان امامی این است که ادعا شده این نسخه خطی از یک نوّاب در لکهنو خریداری شده، یعنی منطقهای که مرکز آموزشهای امامی در هندوستان بوده است. واضح است که این ادعا بهتنهایی نمیتواند اثباتکننده این باشد که قرآنِ کشفشده قرآنِ معتبر نزد شیعیان امامی است.
اما درباره دبستان مذاهب، این نکته دارای اهمیت است که بدانیم نویسنده خودش را شیعه معرفی نمیکند. او از دوازده دین مختلف که در زمان زیست او در هندوستان رایج بوده بحث کرده و تنها چند صفحهای را زیر این عنوان به معرفی شیعه اختصاص داده است: «سخنانی درباره فرقه دوم مسلمانان که به شیعه معروفاند».۲ او هر یک از اظهاراتش را با چنین فقراتی آغاز میکند: « نامهنگار از علمای ایشان شنیده که...»، «از ملا محمد معصوم و