الكفعمى در تبريز منتشر شده است . ۱
البته علاّمه مجلسى و افندى در انتساب كتاب به خودِ كفعمى ترديد كرده اند . ۲ همچنين فهرست نويس نسخ خطّى كتاب خانه مدرسه عالى شهيد مطهّرى ، در انتساب آن به كفعمى ترديد كرده و گفته است بعيد نيست كه اين چكيده از ميرداماد باشد ؛ چرا كه او يكى از نسخه ها را بدون ذكر نويسنده ، نگاشته است . ۳
۱۰ . المقام الأسنى فى تفسير الأسماء الحسنى ۴
اين رساله ، ضميمه البلد الأمين ۵ است كه اخيراً با تحقيق شيخ فارس حسّون ، توسّط مؤسسه قائم آل محمّد (عج) در قم ، جداگانه چاپ و منتشر شده است . چاپ ديگر كتاب در مجلّه تراثنا (ش ۲۰) به سال ۱۴۲۰ ق ، بوده است .
كفعمى ، در نگارش اين رساله ، از منابع متعدّد لغوى ، حديثى ، تفسيرى و كلامى بهره برده است . برخى از منابع او عبارت اند از : عدّة الداعى ، كه نويسنده ، رساله را با نقل حديثى از آن ، شروع مى كند . ۶ القواعد والفوائد شهيد اوّل ، ۷ المقصد الأسنى فى شرح أسماء اللّه الحسنى از غزالى ، ۸ مشارق الأنوار حافظ برْسى ، ۹ مجمع البيان، ۱۰
1.همان جا؛ موسوعة مؤلفى الإمامية، ج ۱، ص ۳۲۰.
2.بحار الأنوار، ج ۱، ص ۱۷، رياض العلماء، ج ۱، ص ۲۳.
3.فهرست نسخ خطّى مدرسه شهيد مطهرى، ج ۴، ص ۴۴.
4.برخى نام رساله را المقصد الأسنى فى شرح الأسماء الحسنى ياد كرده اند و برخى المقام الأسنى بشرح الأسماء الحسنى گفته اند، ولى ظاهراً نام درست او همان است كه آورديم (ر.ك : مقدّمه تحقيق كتاب، ص ۱۶).
5.البلد الأمين، ص ۵۷۲ .
6.المقام الأسنى، ص ۲۱. نيز ص ۲۸، ۳۲، ۳۳ و ۳۷.
7.همان، ص ۲۲، ۲۸، ۳۲، ۳۳، ۳۵، ۵۳ و ۶۲ .
8.همان، ص ۲۴ و ۳۵.
9.همان، ص ۲۷.
10.همان، ص ۳۰ و ۷۸.