۴) شرح تهذيب الأحكام (تا حديث ۱۰۰ از كتاب طهارت). دو نسخه از آن در كتاب خانه آية اللّه مرعشى به شماره هاى ۳۷۸۴ و ۲/۴۶۰۴ موجود است.
۱۲ . بدرالدين بن احمد حسينى عاملى انصارى (م بعد از ۱۰۲۵ ق). وى شخصيتى عالم ، فاضل ، محقّق ، ماهر ، فقيه ، عارف به زبانى عربى بوده احاديث را بر شيخ بهايى و ديگران قرائت نموده و حواشى بسيارى بر احاديث مشكل دارد. از آثار وى مى توان به حاشيه لطيف بر اصول الكافى (باب سعادت و شقاوت از كتاب توحيد) و رساله اى در عمل به خبر واحد به نام عيون جواهر النقّاد فى حجّية أخبار الآحاد ۱ اشاره كرد.
۱۳ . عبد الرشيد شوشترى ( م ۱۰۷۸ ق ) . ميرزا عبد اللّه افندى درباره وى مى نويسد:
از فضلاى اوايل زمان ما بوده و معروف به علم ، فضل و تقوا بوده است. ۲
سيّد نعمة اللّه شوشترى در تعليقاتش بر أمل الآمل ، درباره او مى نويسد:
عالم ، فاضل ، محدّث ، وَرَع ، عابد ، زاهد و... از آثار وى مى توان شرحى بر اوايل الاستبصار و تعليقات و حواشى بر كتب حديثى و فقهى را نام برد. ۳
۱۴ . حسام الدين صالح بن احمد مازندرانى (م ۱۰۸۱ ق). وى از مشاهير علما و حاملان حديث ، داماد و شاگرد محمّد تقى مجلسى بوده و از وى روايت نقل مى نموده است. از تصانيف وى مى توان شرح اصول الكافى و شرح كتاب من لا يحضره الفقيه را نام برد. ۴
1.أمل الآمل ، ج ۱ ، ص ۴۲؛ رياض العلماء ، ج ۱ ، ص ۹۵؛ أعيان الشيعة ، ج ۳ ، ص ۵۴۹.
2.رياض العلماء ، ج ۳ ، ص ۱۱۷.
3.طبقات أعلام الشيعة ، ج ۵ ، ص ۳۲۰؛ أعيان الشيعة ، ج ۸ ، ص ۱۰.
4.طبقات أعلام الشيعة ، ص ۲۸۸؛ أعيان الشيعة ، ج ۷ ، ص ۳۶۹.