گروهى كه به كنيه نامبردارند ؛ و يادكرد صاحبان كنيه ، به ترتيب حروف الفبا . در واپسين فصل كتاب ، نام هاى زنانى كه رواياتى دارند ، آمده است .
در پايان جزء دوم بخش اوّل نيز مطالب سودمندى در قالب چند فصل ، آمده است ، بدين ترتيب كه در هفت فصل نخست ، به ذكر اسامى برخى از تابعان فِرَق واقفه ، فَطَحيه ، زيديه ، عامّه ، كيسانيه ، ناووسيه و غُلات پرداخته است . موضوعات فصول بعدى عبارت اند از : جماعتى كه درباره آنها تعبير «ضعيف» آمده ؛ افرادى كه درباره آنها گفته شده «مخلّط» يا «مضطرب»اند ؛ افرادى كه درباره آنها گفته شده «يعرف حديثه تارة و ينكر اُخرى» ؛ افرادى كه به فساد مذهب ، مطعون اند ؛ افرادى كه گفته شده ثقه اند ، امّا از ضعفا نقل مى كنند . اسامى واضعان حديث ؛ كسانى كه درباره آنها صفت كذب وارد شده ؛ افرادى كه درباره آنها صفت لعن وارد شده ؛ كسانى كه درباره آنها گفته شده «ليس بشى ء» ؛ و كسانى كه درباره ايشان ، تعبير «مجهول» اطلاق شده است .
نويسنده ، پس از اين فصول ، چند نكته درباره برخى طُرُق روايات و از جمله طرق صحيح ، حَسَن ، قوى و ضعيف در كتاب هاى شيخ طوسى و شيخ صدوق را آورده است . ۱ پايان بخش كتاب ، باب «كنى الضعفا» است كه شامل كنيه ها به ترتيب الفبايى است .
ديدگاه ها درباره «الرجال» ابن داوود ۲
درباره ارزش كتاب الرجال ابن داوود ، ديدگاه هاى متفاوتى ابراز شده است . برخى مانند شيخ حسين بن عبد الصمد (پدر شيخ بهايى) ، درباره آن گفته اند :
و كتاب ابن داوود ـ رحمه اللّه ـ فى الرجال مُغنٍ لنا عن جميع ما صنّف