نبوت و امامت است كه به سال ۷۷۷ ق ، كتابت آن به انجام رسيده است . نسخه اى از اين كتاب ، در كتاب خانه مركزى دانشگاه تهران ، به خطّ تاج الدين صاعد بن شمس الدين طوسى ، در ضمن مجموعه اى موجود است كه تاريخ كتابت آن ، پانزدهم شوّال ۹۸۶ است . بنا به گزارش محقّق تهرانى ، آغاز كتاب ، چنين است .
چون حكمت بسيار در قطره آب پديد آمد، بايد آن را آرنده اى بُود دانا... . ۱
۶. اختصار تفسير على بن ابراهيم
اين كتاب ، نوشته شيخ كفعمى است . نويسنده رياض العلماء ، نسخه اى از آن را در شهر ايروان به خطّ نويسنده ، ملاحظه كرده است . ۲
۷ . اختصار علل الشرائع
اين كتاب نيز اثر كفعمى است . ۳
۸ . اختصار المَجازات النبويّة
اين كتاب نيز ار آثار كفعمى است . ۴
۹ . اختصار زبدة البيان
زبدة البيان ، برگرفته از تفسير مجمع البيان ، توسّط بياضى نباطى است كه كفعمى ، آن را تلخيص نموده است . ۵
1.همان، ص ۲۰۳ (ش ۲۵۸۶).
2.رياض العلماء، ج ۱، ص ۲۲؛ موسوعة مؤلّفى الإمامية، ج ۱، ص ۳۱۰ ؛ الذريعة، ج ۱، ص ۳۵۵ (ح ۱۸۷۱).
3.موسوعة مؤلفى الإمامية ، ج ۱، ص ۳۱۱ (ش ۵) ؛ الذريعة ، ج ۱، ص ۳۵۶ (ش ۱۸۷۶).
4.الذريعة، ج ۱، ص ۳۵۸ (ش ۱۸۸۵)، موسوعة مؤلفى الإمامية، ج ۱، ص ۳۱۱ (ش ۱۰).
5.الذريعة، ج ۱، ص ۳۵۶ (ش ۱۸۷۵).