ولادت و وفات: تاریخ ولادت و وفات كشّی در هیچ یك از منابع رجال ثبت نشده است؛ ولی از آن جا كه جعفر بن محمّد بن قولویه (م ۳۶۸ق) از شاگردان وی بوده و محمّد بن مسعود عیّاشی نیز از مهمترین اساتید اوست، میتوان گفت كه او همطبقه با كلینی (م۳۲۹ق) بوده است. در گزارشی دیگر، هارون بن موسی تلّعُكبری، شاگرد كشّی در دو تاریخ ۳۱۳ ق و ۳۷۰ ق، از وی سماع حدیث داشته و از آن جا كه میدانیم جعفر بن محمّد بن قولویه، پس از كشّی فوت كرده است، پس تاریخ دوم سماع تلّعُكبری، اشتباه درج شده و باید پیش از ۳۶۸ق، بوده باشد.
زادگاه كشّی در شهر كش، نزدیكترین شهر به سمرقند بوده است.
مشایخ: كشّی از بیش از پنجاه نفر از راویان و محدّثان، حدیث شنیده است كه بیشتر آنها از ساكنان ماوراء النهر بودهاند. بر این اساس، بخشی از ایشان برای رجالیان ناشناختهاند؛ چه این که حوزههای حدیثی ماوراء النهر از دیگر حوزهها فرسخها فاصله داشت. امّا شانزده نفر از این اساتید افرادی ثقه و یا ممدوح هستند كه تنی چند از ایشان عبارت اند از: (اساتید ثقه:) حمدویة بن نصیر كشّی، محمّد بن حسن بن بندار قمّی، محمّد بن قولویه قمّی، محمّد بن مسعود عیّاشی سمرقندی، (و اساتید ممدوح:) جبریل بن احمد فاریابی، ابراهیم بن علی كوفی، جعفر بن محمّد بن معروف، و علی بن محمّد بن قتیبه نیشابوری.
شاگردان: از شاگردان وی نیز تنها از اسامی چهار نفر ایشان آگاه هستیم كه عبارت اند از: جعفر بن محمّد بن قولویه (م۳۶۸ق)، هارون بن موسی تلّعُكبری (م۳۸۵ق)، جعفر بن احمد بخاری (این سه نفر از كسانی هستند كه كتاب رجال الكشّی را به طبقة پس از وی انتقال دادهاند) و حیدر بن محمّد بن نعیم سمرقندی.
تألیفات كشّی: جز كتاب الرجال از وی تألیف دیگری ثبت نشده است.
دیدگاه رجالیان در بارة كشّی: شیخ طوسی در دو كتاب الرجال و الفهرست خود، او را با عباراتی همچون: «ثقة، بصیر بالأخبار و بالرجال، حسن الاعتقاد، صاحب كتاب الرجال، من غلمان عیّاشی، مستقیم المذهب و...» ستوده است.