ح. سادات ناصری و م. ت. دانشپژوه، هزار سال تفسیر فارسی، تهران، ۱۳۷۰ش.
محمد بن علی بن محمد شوکانی، فتح القدیر الجامع بین فَنَّیِ الروایة و الدرایة من علم التفسیر، قاهره، ۱۳۴۹/۱۹۳۰ (ویرایش جدید، قاهره، ۱۹۶۴).
محمد بن [[کذا]] حسین طباطبایی، المیزان فی تفسیر القرآن، ۲۱ جلد، بیروت، ۱۴۰۳-۱۴۰۵.
ابوعلی فضل طبرسی، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ۶ جلد، بیروت، ۱۳۷۴-۱۳۷۷/۱۹۵۴-۱۹۵۷.
تفسیر العسکری، تفسیری منسوب به امام حسن عسکری، تحقیق: مدرسة الامام المهدی، ۲ جلد، قم، ۱۴۰۹/۱۹۸۸.
B. Abrahamov, Anthropomorphism and Interpretation of the Qurʾān in the Theology of al-Qāsim ibn Ibrāhīm: Kitāb al Mustarshid, Leiden, New York and Cologne, ۱۹۹۶.
˗ M. A. Amir-Moezzi, Le guide divin dans le shiʿisme originel: Aux sources de l’ésotérisme en Islam, Paris, ۱۹۹۲; tr. D. Streight as The Divine Guide in Early Shiʿism: The Sources of Esotericism in Islam, Albany, N. Y., ۱۹۹۴, pp. ۷۹-۹۱, ۱۹۹-۲۰۶ [[ب.ت: امیرمعزی، امامت]].
˗ M. M. Bar-Asher, "Variant Readings and Additions of the Imāmī-Shiʿa to the Quran,” Israel Oriental Studies ۱۳, ۱۹۹۳, pp. ۳۹-۷۴
[[ب.ت: بَر اَشِر، دگرخوانشها]].
J. Eliash, "‘The Šiʿite Qurʾān’: A Reconsideration of Goldziher’s Interpretation,” Arabica ۱۶, ۱۹۶۹, pp. ۱۵-۲۴ [[ب.ت: الیاش، قرآن شیعی]].
˗ Goldziher, Die Richtungen der islamischen Koransauslegung, Leiden, ۱۹۲۰, pp. ۲۶۳-۳۰۹ [[ب.ت: گلدزیهر، گرایشها، صص۲۴۱-۲۸۸]].
˗ E. Kohlberg, "Some Notes on the Imāmite Attitude to the Qurʾān,” in S. M. Stern, A. Hourani, and V. Brown, eds., Islamic Philosophy and the Classical Tradition: Essays Presented to Richard Walzer, Oxford, ۱۹۷۲, pp. ۲۰۹-۲۴
[[ب.ت: کلبرگ، نکاتی]].
˗ Idem, "Authoritative Scriptures in Early Imami Shīʿism,” in E. Patlagean and A. Le Boulluec, eds., Les retours aux écritures, fondamentalismes présents et passés, Louvain and Paris, ۱۹۹۴, pp. ۲۹۵-۳۱۲
[[ب.ت: کلبرگ، مصحفها]].