کلینی و صفّار معتقدند: ائمهعلیهم السلام به ۷۲ حرف از مجموع ۷۳ حرف اسم اعظم آگاهاند و این اسمها به ایشان قدرتی خارقالعاده داده است؛ به این معنا که هرگاه خدا را با این اسامی بخوانند، خداوند دعای ایشان را مستجاب میکند. در این موضوع نیز کلینی صفّار را همراهی کرده و نظریه مکتب قم را پذیرفته است.
علوم پیامبران و فرشتگان
یکی دیگر از جنبههای علوم ائمهعلیهم السلام دانش فرشتگان و رسولان است. نکته درخورد توجه در روایات این موضوع این است که ائمهعلیهم السلام این دانش را اعم از وراثتی و اهدایی پروردگار میدانند. تعداد روایات این بحث در کافی چهار حدیث است که در یک باب آمدهاند.۱ در بصائر نیز یک باب به این بحث اختصاص یافته که در بر دارنده هجده حدیث است.۲ تعداد روایات مشترک این دو باب، سه حدیث است۳ و در دو حدیث دیگر در غیر باب مشترکاند؛۴ اما دوازده حدیث در بصائر درج گردیده که در کافی موجود نیست. در هر حال، عنوان باب در دو کتاب، گویای اشتراک نظر کلینی و صفّار در پذیرش این دانش برای ائمهعلیهم السلام است.
علم غیب
از جمله مباحث مهم در گستره دانش امام، بحث علم غیب است. به نظر میرسد میان بزرگان، در این باره اختلاف مفهومی وجود دارد؛ نفیکنندگان علم غیب آن را به معنای دانشی که از دیگری اخذ نگردیده میدانند که کلینی و صفّار در این گروه جای دارند. در مقابل، قائلان علم غیب آن را دانستن امور پنهان از نظر معنا میکنند. بنابراین، بسیاری از نزاعهای علم غیب ائمهعلیهم السلام بیمورد است.
در کافی بابی۵ حاوی چهار حدیث در این زمینه، درج شده است که در ابواب بصائر عنوانی مشابه آن یافت نشد. البته تمام احادیث این باب در بصائر آمده، اما صفّار بابی به آن اختصاص