این آمار نشان میدهد اولاً گستره حضور او در عقاید، فقه و اخلاق منتشر است. ثانیاً مقایسه روایات عقیدتی او در بصائر و کافی از طرفی و روایات فقهی او در کافی و تهذیب از طرف دیگر آماری نزدیک به هم را به دست میدهد که بیانگر جایگاه خاص او در اندیشههای متنوع صاحبان آن است. اما در هر حال، چهره غالب او را میتوان اخلاقی دانست.
با آنکه حضور او در کتاب التوحید و کتاب فضل العلم بسیار کمرنگ است، جمعآوری و دستهبندی این روایات نشان میدهد در اکثر عناوین مهم کتاب الحجه روایات او منعکس است.
ب. روایات برقی در محاسن
میتوان ادعا کرد بالغ بر ۲۵ درصد روایات کتاب محاسن به نقل احمد بن محمد برقی از پدرش است. محمد بن خالد برقی در ۲۸۴ سند از مجموع ۱۰۷۱ روایت جلد اول محاسن حضور دارد که معادل ۵۱/۲۶ درصد روایات آن است. در جلد دوم نیز آمار به همین ترتیب است. حضور او در ابواب مختلف این مجلد در جدول ۵ آمده است.
جدول ۵
از نقاط شایان توجه در این آمار حجم روایات در کتاب العلل است که میتواند متأثر از این نکته باشد که در زمره تألیفات محمد برقی عنوان کتاب العلل به چشم میخورد.
ج. روایات برقی در بصائر
او مجموعاً در ۹۷ سند از روایات بصائر الدجات صفّار حضور دارد که از این بین ده روایت با عنوان محمد بن خالد، پنج روایت با عناوین احمد یا احمد بن ابیعبداللّٰه عن ابیه، و ۸۲ روایت با