بن محمد بن سعید همدانی از جعفر بن عبداللّٰه محمدی رأس مذری به همه کتابهای ابوسمینه خبر میدهد. شخصیت دیگری که بخشی از کتابهای ابوسمینه را روایت کرده، محمد بن ابیالقاسم ماجیلویه، از مشایخ بزرگ قم است. نجاشی با دو طریق مختلف از ماجیلویه، کتاب الدلائل، کتاب الاداب و کتاب تفسیر عمّ یتساءلون ابوسمینه را روایت کرده است.۱ شیخ طوسی نیز از طریق جماعتی از شیخ صدوق از پدرش و ابن ولید و محمد بن علی ماجیلویه از محمد بن ابیالقاسم ماجیلویه، همه کتابهای ابوسمینه مگر آنچه را در آن غلو، تخلیط یا تدلیس بوده یا از منفردات وی بوده است روایت کرده است.۲ بنابراین یکی از شخصیتهای اصلی در نقل میراث ابوسمینه، محمد بن ابیالقاسم ماجیلویه، از مشایخ قم است.
ابوسمینه از کسانی است که علاوه بر آثار و کتابهای خود، پارهای از میراث حدیثی کوفه را نیز به قم انتقال داد. نام وی در سیزده طریق از طرق نجاشی به میراث راویان کوفی ذکر شده است.۳ شیخ طوسی نیز در پنج طریق، با واسطه او روایت کرده است. اگرچه در پارهای از طرق نجاشی، کتابها با واسطه حمدان قلانسی که از راویان کوفی است به مشایخ قم منتقل شده، در بیشتر طریقها مشایخ قم بیواسطه از ابوسمینه روایت کردهاند. محمد بن ابیالقاسم ماجیلویه، محمد بن خالد برقی، سعد بن عبداللّٰه اشعری و عبداللّٰه بن جعفر حمیری از کسانی هستند که میراث کوفه را از ابوسمینه روایت کردهاند.
نقل میراث حدیثی ابوسمینه در قم، به روایت کتابهای او و میراث کوفی که وی منتقل کرده بود محدود نشد، بلکه بخشی از آن در کتابهای اصحاب راه یافت. محمد بن احمد بن یحیی، در کتاب نوادر الحکمه روایات وی را نقل کرد.۴ کلینی در کتاب کافی ۲۸۲ حدیث از طریق ابوسمینه روایت کرده است. شیخ صدوق نیز در کتابهای توحید، معانی الاخبار و امالی، روایاتی از طریق او دارد.۵ در مجموع، حضور ابوسمینه در اسناد روایات ما پررنگ تر و بیشتر از ابن اورمه است. تعداد روایات ابوسمینه در کتب اربعه و وسائل الشیعه (با تکرار) ۱۰۷۴ روایت