وظایف و اختیارات معاون اداری و پشتیبانی
ماده۲۲: معاون اداری و پشتیبانی پژوهشگاه وظایف و اختیارات زیر را بر عهده دارد:
۲۲-۱ برنامهریزی، ساماندهی و اجرای امور اداری و پشتیبانی پژوهشگاه و برنامه راهبردی؛
۲۲-۲ وصول و انتقال درآمدها به حساب پژوهشگاه و پرداخت دیون مربوط مطابق با ضوابط و مقررات؛
۲۲-۳ پرداخت هزینههاي پژوهشگاه از محل اعتبارات بودجه مصوب و تنظیم اسناد و نگهداري دفاتر مربوط و همچنین تنظیم و نگهداري حساب اموال در دفاتر ذيربط؛
۲۲-۴ بررسی گزارشهای حسابرسی و برنامهریزي برای رفع اشکالها و ابهامهای آنها؛
۲۲-۵ همکاری با مدیریت طرح، برنامه و نظارت در تدوین بودجه عمومی سالیانه پژوهشگاه؛
۲۲-۶ همکاری با مدیریت طرح، برنامه و نظارت در برآورد نیروی انسانی مورد نیاز پژوهشگاه و برنامهریزی برای تأمین آن بر اساس قوانین و مقررات مربوط؛
۲۲-۷ صدور احکام و قراردادهاي استخدامی، نقل و انتقالات و مأمور به خدمت عمومی کارکنان و برنامهریزی برای تأمین آنها بر اساس قوانین و مقررات موجود؛
۲۲-۸ برنامهریزي و اجراي برنامههاي کارآموزي و آموزش ضمن خدمت کارکنان پژوهشگاه بر اساس آییننامه آموزش ضمن خدمت کارکنان پژوهشگاه؛
۲۲-۹ رسیدگی به تخلفات و مسایل انضباطی کارکنان بر اساس آییننامه انضباطی پژوهشگاه؛
۲۲-۱۰انجام ارزشیابی دورهاي کارکنان پژوهشگاه براساس آییننامه ارزشیابی کارکنان پژوهشگاه؛
۲۲-۱۱فراهم آوردن امکانات رفاهی و ورزشی برای کارکنان و پژوهشگران پژوهشگاه؛
۲۲-۱۲ارائه خدمات عمومی، تعمیر و نگهداري وسایل، تجهیزات و ساختمان پژوهشگاه؛
۲۲-۱۳برآورد تجهیزات و ملزومات مورد نیاز پژوهشگاه و برنامهریزی برای تأمین آنها بر اساس برنامه و بودجه مصوب؛
۲۲-۱۴اجراي طرحهاي عمرانی متناسب با نیازمندیها پس از تصویب شورای پژوهشگاه؛
۲۲-۱۵ایجاد بانک آمار و اطلاعات اداري و مالی پژوهشگاه؛
۲۲-۱۶تهیه وارایه گزارش از حسابهای مالی پژوهشگاه و نحوه هزینه کرد منابع به ریاست پژوهشگاه .