همگى در پیشگاه خدا پدیدار شوند).
۰.(وَ بَرَزُوا لِلهِ الْوَا حِدِ الْقَهَّارِ.۱
۰.[همه] در پیشگاه خداى یگانه بسیار چیره پدیدار گردند).
و به همین جهت، قرآن کریم، در توصیف قیامت مىفرماید:
۰.(یَوْمَ تُبْلَى السَّرَآئِرُ.۲
۰.روزى که نهانها آشکار مىگردند).
دوم: وجود رابطه میان ظهور باطن انسانها و ظهور مالکیت و فرمانروایی مطلق الهى.
این ویژگى تنها در آیه نخست مطرح شده؛ زیرا پس از ذکر آشکار شدن اسرار پنهانى انسانها، بر ظهور مالکیت و فرمانروایی انحصارىِ خداى سبحان، تأکید شده است.
با توجّه به این ویژگى، پاسخ این پرسش نیز روشن مىشود که: اگر پدیدار بودن باطن انسان، براى خداى سبحان، به روز قیامت اختصاص ندارد، چرا قرآن تأکید مىفرماید که: (لاَ یَخْفَى عَلَى اللهِ مِنْهُمْ شَىْءٌ؛۳ [در این روز] چیزى از آنها بر خدا مخفى نمىماند)؟
پاسخ، این است که همین پرسش در مورد مالکیت الهى نیز مطرح است و پاسخ، در هر دو مورد، یکى است و آن، این که: در روز قیامت با از بین رفتن سببهاى موهوم و بر طرف شدن حجابها و آشکار شدن اسرار درونى انسانها، مالکیت و فرمانروایی مطلق الهى بر همگان آشکار مىگردد.
نکته شایان توجّه این که: آشکار شدن نهانها که به عنوان نخستین ویژگی