تاريخ انتشار: شنبه 1402/9/18
کد خبر: 76527

حجت الاسلام دکتر برنجکار: پژوهش های دینی باید به تبلیغ دین در سطح عموم مردم بیانجامد

رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث در آیین رونمایی از کتاب "مربیگری روشمند" گفت: برای حلقه مفقوده میان پژوهش ها و نهادهای بهره بردار باید تدبیری اندیشیده شود. کتاب مربیگری روشمند الگویی برای همکاری میان عتبات مقدسه و نیز پیوند پژوهش و تبلیغ روشمند است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، مراسم رونمایی از کتاب "مربیگری روشمند" از آثار مشترک پژوهشگاه قرآن و حدیث و مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی با تألیف حجت‌الاسلام دکتر عباس پسندیده، با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر، رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار، رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث و آقای محمدحسین استادآقا، مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی و دکتر رضا آذریان، رئیس مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی صبح روز پنجشنبه ۱۶ آذر در پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا برنجکار، رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث در این مراسم در سخنانی گفت: این کار یکی از الگوهایی است که می‌توان برای همکاری مراکز و تولیت‌های مختلف ارائه شود زیرا دغدغه همیشگی ما همکاری و هم‌افزایی میان تولیت‌های مخلتف در داخل و خارج کشور است و امروز شاهد یکی از این الگوهای مفید هستیم.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی یکی از نهادهای بهره‌بردار از این اثر است، گفت: این بهره‌مندی نباید صرفا به این آستان ختم شود و نهادهای دیگر مانند صدا و سیما، دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات اسلامی و ... هم لازم است از چنین پژوهش‌هایی استفاده کنند.

دکتر رضا برنجکار افزود: هدف نهایی این است که اسلام و معارف آن به مردم برسد و در سبک زندگی آنان مؤثر باشد لذا همه پژوهش‌ها و اجتهادات در نهایت باید وارد زندگی مردم شود به همین دلیل مقام معظم رهبری دائما تاکید دارند که پژوهش باید به عرصه تبلیغ ختم شود.

رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث در ادامه تأکید کرد: از طرفی این شکایت وجود دارد که چرا مراکز پژوهشی کارهایی ندارند که مردم استفاده کنند و از طرف دیگر هم مراکز پژوهشی گلایه دارند که چرا از کارهای ما استفاده نمی‌شود لذا وجود حلقه واسط برای رفع این خلا لازم و ضروری است و چون این حلقه مفقود است باید به صورت خودجوش سعی کنیم میان مراکز پژوهشی و مراکز بهره بردار ارتباط ایجاد کنیم، که باز در این کار شاهد آن هستیم.