مهمترین پرسشهای فرعی در این نگاشته علمی نیز بدینشرحاند:
الف) پیدایش اسلامپژوهی در فلسطین اشغالی (اسرائیل)، چگونه و با چه انگیزهای بوده است؟
ب) مهمترین مراکز اسلامپژوهی در فلسطین اشغالی (اسرائیل)، کدام هستند و چه ویژگیهایی دارند؟
ج) مهمترین اسلامپژوهان در فلسطین اشغالی (اسرائیل)، چه کسانی هستند و چه ویژگیهایی دارند؟
د) مهمترین فعالیتهای اسلامپژوهی در فلسطین اشغالی (اسرائیل)، کدام هستند و چه ویژگیهایی دارند؟
در برابر پرسش اصلی مطرح در این نگاشته علمی، یک فرضیه اصلی نیز در نظر گرفته شده است که این پژوهش علمی، بر پایه آن قلمفرسایی میکند و آن فرضیه این است که اسلامپژوهی در فلسطین اشغالی (اسرائیل)، در دو حوزه بررسیهای اسلام نخستین و تحقیقات نوین، پس از انقلاب اسلامی و با اهداف علمی، سیاسی و اجتماعی، از روند صعودی بسیار بالایی برخوردار بوده است.
علاوه بر فرضیه اصلی این پژوهش، چند فرضیه فرعی نیز در برابر پرسشهای فرعی این پژوهش مطرح هستند که مهمترین آنها بدین قرارند:
الف) اسلامپژوهی در فلسطین اشغالی (اسرائیل)، از ترجمه قرآن کریم آغاز شده و سپس در ابعاد و حوزههای بسیار فراوانی با انگیزههای سیاسی و... گسترش یافته است؛
ب) دانشگاههای اورشلیم، حیفا، تلآویو و باریلان، مهمترین مراکز اسلامپژوهی در فلسطین اشغالی (اسرائیل) هستند که به صورت روشمند و علمی به دنبال شناخت مذاهب اسلامیاند؛
ج) شخصیتهای علمی پرشماری اعم از اساتید، دانشآموختگان، دانشجویان،