۴. «قانون و تصوف در آستانه اصلاحات: نظرات ابنعابدین»، در: اصلاح و بازسازی عثمانی اسلام، از ایتزچک وایزمن و فروما زاچس (لندن، ۲۰۰۵م)، صفحه ۶۹۸۰؛۱
۵. «نگرش صوفی مدرن نسبت به غرب: چهار مورد نقشبندی»، در: جوامع خاور میانه و غرب: سازش یا برخورد تمدنها، از مایر (مئیر) لیتواک (ویراستار) (تلآویو، ۲۰۰۶م)، صفحه ۲۲۱۲۳۶؛۲
۶. «تصوف و غرب معاصر: چهار مورد نقشبندی»، در: سیاست الهیات اسلامی از استفان سالزانی (ویراستار)، (جنوا و میلان، ۲۰۰۶م)، صفحه ۱۸۷۲۰۴ (به زبان ایتالیایی)؛۳
۷. «بنیادگرایی صوفی در هند و خاور میانه»، در: تصوف و مدرن در اسلام، از مارتین ونبرواینسن و جولیا هاول (لندن و نیویورک، ۲۰۰۷م)، صفحه ۱۱۵۱۲۸؛۴
۸. «بنیادگرایی صوفی میان هند و خاور میانه»، در: تصوف مدرن، از مارتین ونبرواینسن و جولیا هاول (جاکارتا: راجاوالی پرس، ۲۰۰۸م)، صفحه ۱۹۷۲۱۹ (به زبان اندونزیایی)؛۵
1.."Law and Sufism on the Eve of Reform: The Views of Ibn ‘Abidin," in Itzchak Weismann and Fruma Zachs (eds.), Ottoman Reform and Islamic Regeneration (London, ۲۰۰۵), ۶۹-۸۰.
2.. "Modern Sufi Attitudes toward the West: Four Naqshbandi Cases," in: Meir Litvak (ed.), Middle Eastern Societies and the West: Accommodation or Clash of Civilizations? (Tel-Aviv, ۲۰۰۶), ۲۲۱-۲۳۶.
3.. "Sufismo contemporano e Occidente, Quattro casi Naqshbandi," in: Stefano Salzani (ed.), Teologie politiche islamiche (Genova and Milano, ۲۰۰۶), ۱۸۷-۲۰۴ (in Italian).
4.. "Sufi Fundamentalism in India and the Middle East," in: Martin van Bruinessen and Julia Howell (eds.), Sufism and the ‘Modern’ in Islam (London and New York, ۲۰۰۷), ۱۱۵-۱۲۸.
5.. "Fundamentalisme Sufi Antara India dan Timur Tengah," in: Martin van Bruinessen and Julia Howell (eds.), Urban Sufism (Jakarta: Rajawali Pers, ۲۰۰۸), ۱۹۷-۲۱۹ (in Indonesian).