۲. مسئله وراثت و نقش آن در انتقال علوم و معارف الهی به نسل بعد.۱
۳. تلاش در جهت اثبات اعتقاد شیعه به وراثتی بودن امامت.۲
۴. مسئله وصایت و چگونگی انتقال آن از نسلی به نسل دیگر.۳
۵. خلقت نوری و نقش آن در پیامبری و امامت.۴
۶. فرق بین نظریه نور ارثی (حضرت) محمد صلی الله علیه و اله و نظریه وصیت نوری.۵
۷. نقش نظریه وصیت نوری در انتقال پیامبری و امامت.۶
۸. تلاش برای اثبات یکی بودن نظریه امامتِ وصایتی شیعه با نظریه وصایت در بنیاسرائیل.۷
مقاله «پیامبران و اجداد در احادیث شیعه نخستین» از جمله اثری است که اوری روبین تلاش کرده است نقش اجداد پیامبر اسلام صلی الله علیه و الهدر انتقال پیامبری به آن حضرت را بررسی کند. نویسنده در این تحقیق، با تقسیم انتقالدهندگان مقام نبوت به پیامبر اسلام صلی الله علیه و الهبه «اجداد وراثتی» و «حاملان برگزیده»۸، تلاش کرده است وراثت را با اجداد عرب پیامبر صلی الله علیه و الهمرتبط بداند که هیچ نقشی در پیامبریِ آن حضرت نداشتهاند. لذا اعتقاد شیعه به خلقت نوری ائمه علیهم السلام را تأثیر پذیرفته از عقیده عرب جاهلی در مسئله وراثت دانسته و با مطرح کردن وصیت نوری، اجداد وصایتی را عامل انتقال پیامبری به پیامبر اسلام صلی الله علیه و الهمعرفی کرده است.۹