سنه و دیگران، ۱۴۱۸/۱۹۹۷، ج۵، ص۲۶۹). در قمی (ج۲، ص۳۱۸) جمله «وَهُم بَنُو تَمِیم» آمده است که به نظر میرسد افزوده تفسیری باشد. اما در آنچه در مجلسی (ج۱۷، ص۲۸، ش۳) و نوری (ص۳۳۱، ش۱۱) نقل شده، کلمه وَهُم نیامده است.
۸۱. لَيْسَ لَها مِنْ دُونِ اللَّهِ كاشِفَةٌ + وَالَّذِینَ کَفَرُوا سَتَأتِیهِمُ الغَاشِیَةُ+ (۵۳[النجم]:۵۸ / ۵۴۱ [۶]). ن.ک: جفری، ص۱۶۷ (اُبَی).
۸۲. (-) إِنَّ أَجَلَ اللَّهِ إِذَا جاءَ لاَ يُؤَخَّرُ + إلَی الأقصَی+ لَوْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (۷۱[نوح]:۴ / ۶۰۲ [۵]). درباره اصطلاحات « الأجل الأقصی / الأجل الأدنی» (در ارتباط با این آیه) ن.ک: طوسی، تبیان، ج۱۰، ص۱۳۳؛ طبرِسی، ج۲۹، ص۶۸.
۸۳. وَ لا تَذَرُنَّ وَدّاً وَلاَ سُواعاً + آلِهَةً+ (۷۱[نوح]:۲۳ / ۶۰۳ [بدون ذکر نام امام]).
ه) ترکیب دستههای اول تا چهارم
۸۴. وَلا تَمْنُنْ *تَسْتَكْثِرُ* + تَسْتَكْثِرُ مِنَ الخَیرِ (۷۴[المدّثِّر]:۶ / ۶۰۹ [۷]). امام توضیح میدهد که این قرائتِ موجود در کتاب علي است، که به نظر میرسد منظور مصحف علی[[ع]] باشد (ن.ک: E. Kohlberg, "Authoritative scriptures in early Imāmī Shīʿism”, Les retours aux écritures, ed. E. Patlagean and A. Le Boulluec, Louvain and Paris ۱۹۹۳, p. ۳۰۱ and note ۲۷ [[ب.ت: همین کتاب، ص۲۴۹]]؛ امیرمعزی، راهنما، ص۱۸۷). ن.ک: قرطبی، ج۱۹، ص۶۷ (ابن مسعود).
۸۵. لَهُ مُعَقِّباتٌ *مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ* يَحْفَظُونَهُ *مِنْ أَمْرِ* اللَّه / + مِن خَلفِهِ وَرَقِیبٌ مِن بَینِ یَدَیهِ+ یحفَظُونَهُ + بِأمرِ+ اللهِ (۱۳[الرعد]:۱۱ / ۲۶۷ [بدون ذکر نام امام]. ن.ک: قمی، ج۱، ص۱۰، ۳۶۰، نقلشده در: فیض، ج۱، ص۴۵، ج۳، ص۶۰، کتکانی، ج۲، ص۲۸۳، ش۱؛ طبرِسی، ج۱۳، ص۱۴۸ (به عنوان قرائت جعفر صادق). قس: عیاشی، ج۲، ص۲۰۵، ش۱۵. درباره قرائت «بِأمرِ الله» ن.ک: جفری، صص۱۸۷ (علی)، ۲۰۰ (ابن عباس)، ۲۷۱ (عکرمه، زید بن علی)، ۳۳۴ (جعفر صادق)؛ طبرِسی، ج۱۳، ص۱۴۸ (علی، ابن عباس، عکرمه، زید بن علی).