مسائل جنسی مشخص کرده بوده فراهم میشوند (کالینز و همکاران، ۲۰۰۲).
برنامههای فقط خویشتنداری جنسی تا زمان ازدواج ناشی از این تفکر است که چون معیار خویشتنداری جنسی کنترلکننده فعالیت جنسی خارج از چارچوب ازدواج است، آموزشهای دیگر برای جوانان ضرورت ندارد (آموزش جنسی در مدارس ایلینویز، ۲۰۰۴). گروههای بسیاری در ایالات متحده امریکا از اجراییشدن راهبرد فقط خویشتنداری جنسی حمایت کردند و برای اجراییشدن برنامههای خود طرحهای مختلفی پیش کشیدند. برخی از مهمترینِ این طرحها عبارتاند از:
سند زندگی خانوادگی نوجوانان:۱ این طرح، از جمله برنامههای مدون است که برای ارتقای خودکنترلی و دیگر رویکردهای جلوگیری از مشکلات نوجوانان در روابط جنسی پیش از ازدواج طراحی شده است. تصویب سند زندگی خانوادگی نوجوانان در همان ابتدا برای پیشگیری از مشکلات بارداری نوجوانان از طریق «رعایت عفاف و خودکنترلی» ثمربخش بود. این سند در سال ۱۹۸۱ در کنگره امریکا به تصویب رسید که در حقیقت از آن با عنوان «قانون عفاف» نام میبرند.
طرح الحاقی قانون بازنگری تأمین اجتماعی ۱۹۹۶ فقط برای خویشتنداری:۲ طبق این طرح، آموزش خویشتنداری بر برنامه آموزشی و انگیزشی اطلاق میشود که اصول هشتمادهای سند پنجم قانون تأمین اجتماعی۳ را در بر داشته باشد (کالینز و همکاران، ۲۰۰۲). برخی معتقدند راهبرد فقط خویشتنداری جنسی به واسطه ملحقشدن به این قانون توانست از حمایت مالی چشمگیری برخوردار شود و برنامههای خود را اجرا کند (آموزش جنسی در مدارس ایلینویز، ۲۰۰۴). تعریف سند پنجم قانون تأمین اجتماعی امریکا درباره خویشتنداری جنسی مستلزم آموزش برنامههایی مبتنی بر این ۸ اصل است:
۱. به عنوان هدف انحصاری، این برنامهها شامل ترویج این مطلب است که منافع اجتماعی، روانی و