تاريخ انتشار: شنبه 1396/12/12
کد خبر: 63291

نهمین جلسه شورای هماهنگی مراکز پژوهشی حوزوی در پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، نهمین جلسه شورای هماهنگی مراکز پژوهشی حوزوی ظهر روز پنج شنبه 10 اسفند ماه با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار گردید.

حجت الاسلام دکتر رضا برنجکار قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث در ابتدای جلسه گفت: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در سال ۷۴ با رویکرد پژوهشی تاسیس شده است. با اوج گرفتن فعالیت­ ها، دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث نیز راه اندازی شد و به مرور زمان بخش هایی دیگر نیز به موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اضافه گردید.

وی افزود: پژوهشگاه قرآن و حدیث از سال ۷۴ فعالیت خود را هم زمان با تاسیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث آغاز کرد و در سال ۹۲ با دریافت مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فعالیت خود ادامه داد.

حجت الاسلام دکتر برنجکار اظهار داشت: پژوهشگاه قرآن و حدیث از چهار  پژوهشکده  و ۱۲ گروه پژوهشی تشکیل شده است که حاصل تلاش تمامی پژوهشگران در قالب کتاب و مقالات علمی منتشر می شود.

وی افزود: پژوهشکده علوم و معارف حدیث از قدیمی ترین پژوهشکده می باشد و مهمترین آثار این پژوهشکده، دانش نامه قرآن و حدیث است که در حال حاضر ۱۸ جلد از آن منتشر گردیده و تا جلد ۲۵ این دانشنامه نیز در شرف انتشار است.

قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث در ادامه به معرفی پژوهشکده کلام اهل بیت علیهم السلام، پژوهشکده تفسیر اهل بیت علیهم السلام و پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی پرداخت.

در ادامه بررسی برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران مراکز پژوهشی در سال ۹۷، در دستور کار اعضای شورای هماهنگی مراکز حوزوی قرار گرفت.

در پایان این جلسه، اعضای جلسه از آثار منتشر شده در دو سال اخیر پژوهشگاه بازدید کردند.

لازم به ذکر است نهمین جلسه شورای هماهنگی مراکز پژوهشی حوزوی ظهر روز پنج شنبه ۱۰ اسفند ماه با حضور معاون پژوهش حوزه و سایر اعضای این شورا در سالن جلسات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار گردید.