تاريخ انتشار: چهارشنبه 1396/6/1
کد خبر: 60382

بازدید آیت الله محمدی ری شهری از ساختمان جدید مدرسه علمیه علوی قم

آیت الله محمدی ری شهری صبح سه شنبه 31 مردادماه، پس از بازدید از ساختمان نوساز مدرسه علمیه علوی قم گفتند: این بنا از بناهای ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم علیه السلام در حاشیه بازدید از این بنای تازه تاسیس در گفتگو با خبرنگار دارالحدیث، اظهار کرد: در بازدید امروز، تجدید خاطره شد از سال ۱۳۴۱ که ما طلبه مدرسه علمیه علوی بودیم، این مدرسه زیر نظر مرحوم آیت الله مشکینی (ره)، مرحوم آیت الله شهید بهشتی و آیت الله ربانی شیرازی اداره می شد.

آیت الله ری شهری افزود: حجت الاسلام و المسلمین آقای قرائتی، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آقای روحانی رئیس جمهور، آقای عبداللهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آقای اختری رئیس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، در این مدرسه تحصیل کرده اند.

رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، خاطر نشان کرد: جناب آقای قرائتی به رئیس جمهور پیشنهاد داده بودند بنای این مدرسه که قابل استفاده نبود، بازسازی شود و لذا به دستور رئیس جمهور و به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، این مدرسه با قابلیت های مناسب و زیبا ساخته شده است.

آیت الله ری شهری ضمن قدردانی از دست اندرکاران ساخت این مدرسه گفت: مهم این است که از امکانات این مدرسه با برنامه ریزی دقیق، استفاده بهینه شود.

گفتنی است، مدرسه علمیه علوی قم با زیربنای ۷۷۰۰ متر مربع در چهار طبقه و در مدت دو سال ساخته شده است.