تاريخ انتشار: پنج شنبه 1395/10/2
کد خبر: 55388

حضرت آیت الله ری شهری: یاد دائمی خدا، ظاهر و باطن انسان را یکسان و از نفاق و دو رویی دور می کند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، نشست صمیمی پژوهشگران و مدیران پژوهشگاه با حضرت آیت الله ری شهری ریاست پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار گردید.

حضرت آیت الله ری شهری در ابتدای این نشست، با استناد به روایتی از حضرت علی علیه السلام گفتند: هر که قلب خود را به دوام یاد خدا آباد گرداند، کردارش در نهان و آشکار نیکو باشد.

ایشان تصریح کردند: یاد دائمی خدا، ظاهر و باطن انسان را یکسان می کند و از نفاق و دو رویی دور می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام نتیجه همواره به یاد خدا بودن را زیبایی جان و روح انسان بیان کردند و افزودند:  خداوند زیبای مطلق است و توجه به زیبای مطلق، منشاء همه ی زیبایی ها است.

رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث، در پایان به پژوهشگران توصیه کردند: اگر بخواهیم در فعالیت های پژوهشی و مسؤلیت هایی که به ما محوّل می شود موفق باشیم، مهم تر از توجه به آیین نامه های اداری، مسؤلیت پذیری در برابر خداوند و زنده نگه داشتن یاد خدا در همه مسؤلیت ها است.

گفتنی است، نشست صمیمی و جلسه پرسش و پاسخ مدیران و پژوهشگران پژوهشگاه قرآن و حدیث، با آیت الله محمدی ری شهری پیش از ظهر روز چهارشنبه اول دی ماه در سالن شیخ صدوق (ره) مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

در این دیدار پژوهشگران پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص مسائل و مشکلات پژوهشی طرح و ریاست پژوهشگاه و مدیران ارشد مؤسسه به پرسش های آنان پاسخ دادند.

تصاویر جلسه