««« مطالعه کتاب »»»
نام منبع :
پدید آورنده :
سایر پدیدآورندگان :
تعداد جلد :
ناشر :
محل نشر :
تاریخ انتشار :
نوبت چاپ :

به گزارش پژوهشگاه قرآن و حدیث، کتاب بوستان زندگی تألیف حضرت آیت الله ری شهری، از سوی پژوهشکده علوم و معارف حدیث منتشر شد.

نهاد «خانواده»، اصلى ‏ترين ركن جامعه و زمينه‏ساز خوش‏بختى يا بدبختى انسان‏ هاست . از اين رو، اسلام ـ كه هدفش سعادت و تكامل بشر است ـ ، به سلامت و پويايىِ اين نهاد سرنوشت‏ساز توجّه ويژه ‏اى دارد.

در نگاه كلان، موضوع خانواده را مى ‏توان در سه محور بررسى كرد: تشكيل خانواده، عوامل پايندگى خانواده ، و سرانجام آسيب‏ ها و اسباب فروپاشى آن.

اسلام در هر سه زمينه، ره‏نمودهاى سازنده‏ اى دارد كه بى ‏ترديد، فرهنگ‏ سازى بر اساس اين معارف وحيانى، استوارىِ نهاد خانواده، افزايش آمار ازدواج، و كاهش ميزان طلاق را به دنبال خواهد داشت.

 

به منظور دسترسی بيشتر علاقه ‏مندان به آموزه‏ هاى نورانى اسلام در حوزه خانواده، در سال ۱۳۸۷ كتابى با عنوان تحكيم خانواده در برگيرنده مجموعه ‏اى از آيات و احاديث، در قالبى نظام‏ مند به خوانندگان گرامى تقديم گردید.

کتاب تحکیم خانواده با همكارى پژوهشگران «پژوهشكده علوم و معارف حديث» تأليف و تاكنون چند نوبت، تجديد چاپ شده كه گوياى استقبال خوانندگان از آن است.

با توجه به استقبال خوانندگان، گزيده این کتاب با نام بوستان زندگى به صورت كتاب همراه با همکاری  حجت الاسلام مرتضى خوش ‏نصيب آماده و منتشر گرديد.

کتاب بوستان زندگی در ۱۰۶ صفحه و در قطع پالتویی، جلد شومیز با همکاری سازمان چاپ و نشر دارالحدیث چاپ و روانه بازار نشر شد.