تاريخ انتشار: یکشنبه 1394/3/3
کد خبر: 42852

آغاز فصل همکاری مشترک مجموعه بزرگ دارالحدیث با عتبه عباسی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، در ادامه سفر هیأت اعزامی پژوهشگاه قرآن و حدیث به کربلا، این اعضاء در مراسم افتتاح مهرجان ربیع الشهداء شرکت کردند.

این مراسم که عصر روز جمعه برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار قائم مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدتقی سبحانی نیا معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و آقای تقدیری معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی ضمن حضور در مراسم افتتاحیه مهرجان ربیع الشهداء ، با شبکه ولایت مصاحبه تلوزیونی انجام دادند.

در ادامه این مراسم هیأت اعزامی پژوهشگاه و دیگر اعضای شرکت کننده در ضیافت شام عتبتین در مدینة الزائر شهر کربلا شرکت کردند.

در حاشیه این ضیافت، هیأت اعزامی پژوهشگاه با برخی از میهمانان کشورهای مختلف رایزنی نمودند.

همچنین همزمان با سالروز میلاد قمر بنی هاشم حضرت عباس علیه السلام، حجج اسلام و المسلمین دکتر برنجکار، دکتر سبحانی و دکتر راد با تولیت عتبه حضرت عباس علیه السلام، حضرت آیت الله سیداحمد صافی دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر برنجکار، رئیس گروه اعزامی به کربلا گزارشی از مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و بخش­ های تابعه آن ارائه دادند.

دکتر برنجکار در این جلسه با اشاره به ظرفیت ­های مشترک عتبه عبدالعظیم الحسنی و عتبه عباسی، با ارائه چهار پیشنهاد، خواستار همکاری مشترک و تعامل فی مابین عتبه عباسی و عتبه عبدالعظیم الحسنی شدند که مورد استقبال طرفین قرار گرفت.

در ادامه این دیدار که ساعاتی به طول انجامید مقرر شد در پی سفر حضرت آیت الله سیداحمد صافی به ایران که بعد از ماه مبارک رمضان انجام می پذیرد تفاهم نامه همکاری مشترک بین عتبتین به امضاء برسد.

پیشنهادات ارائه شده حجت الاسلام و المسلمین دکتر برنجکار در این جلسه به قرار ذیل می­ باشد:

  1. چاپ موسوعه ­های پژوهشگاه از سوی عتبه عباسی؛
  2. ارائه مقالات پژوهشگاه برای انتشار در مجلات عتبه عباسی؛
  3. برگزاری همایش­ های مشترک در موضوعات قرآن و حدیث؛
  4. ارائه دروس مجازی توسط مرکز الکترونیکی دانشکده مجازی دانشگاه.

لازم به ذکر در این سفر حجت الاسلام و المسلمین دکتر سبحانی نیا معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، دکتر راد معاون پژوهشکده تفسیر اهل بیت علیهم السلام، آقای تقدیری معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی و آقای نصیری مسؤل دفتر حقوقی آستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث را همراهی می کنند.