تاريخ انتشار: سه شنبه 1393/11/7
کد خبر: 38656

شانزدهمین چاپ از کتاب«رضایت از زندگی» منتشر شد.

مطالعات نشان داد که بخش‌های مهمی از معارف دینی به چگونه زندگی کردن مربوط می‌شود و روش درست زندگی کردن احساس خوشایندی به انسان در زندگی ارائه می‌دهد تا زندگی توام با رضایت را داشته باشیم.

به منظور دستیابی به احساس خوشایند از زندگی کتاب «رضایت از زندگی» منتشر شد
کتاب «رضایت از زندگی» به همت انتشارات دارالحدیث منتشر شد.
 
حجت‌الاسلام عباس پسندیده، نویسنده کتاب رضایت از زندگی، اظهار داشت: مطالعات نشان داد که بخش‌های مهمی از معارف دینی به چگونه زندگی کردن مربوط می‌شود و روش درست زندگی کردن احساس خوشایندی به انسان در زندگی ارائه می‌دهد تا زندگی توام با رضایت را داشته باشیم.
وی افزود: مطالعات اولیه در مورد این کتاب در حدود شش تا هفت ماه طول کشید و به مرور زمان ابعاد دیگری که مجموع رضایت از زندگی را تشکیل می‌دادند به روش‌های مقابله با فشارهای روانی و استرس‌ها افزوده شد تا این کتاب تالیف شود.
رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی خاطرنشان کرد: در زندگی نیازمند این هستیم که به مهارت‌هایی دست پیدا کنیم و این موارد در متون دینی وجود دارد، بنابراین باید آنها را با نگاهی متفاوت، روشمندانه و کامل متعهد به متون دینی مورد مطالعه قرار دهیم.
وی عنوان کرد: در بخش اول پس از مقدمه با عنوان باورهای رضامندی به نقش شناخت‌ها و نوع نگاه‌ها به زندگی پرداخته شده است؛ تحقیقات نشان می‌دهد که نقش شناخت در زندگی بسیار موثر است و در این بخش از شناخت واقعیت‌های دنیا به عنوان جایی که در آن زندگی می‌کنیم، صحبت شده است.
پسندیده یادآور شد: اطلاعات درباره رزق در فصل دیگری مطرح شده که دانش را در مورد رزق افزایش می‌دهد و از این طریق کمک می‌کند که احساس بهتری در زندگی داشته باشیم و در فصل دیگر به آرزوهای زندگی پرداخته می‌شود.
 وی خاطرنشان کرد: در فصل دیگری از کتاب مسئله مقایسه در زندگی مطرح شده و شناخت مقایسه‌ها در زندگی به خواننده منتقل می‌شود و این امر که روش مقایسه در زندگی می‌تواند کاهنده رضایتمندی یا افزاینده رضایتمندی باشد، تبیین می‌شود.
رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی یادآور شد: در فصل بسترهای شادکامی از امنیت، سلامتی، خواب و شوخ طبعی و اینگونه امور به عنوان بسترهایی که زمینه‌های رضامندی را فراهم می‌کنند، یاد شده است و در فصل دیگر این کتاب بحث روابط با دیگران به عنوان یکی از زمینه‌های مهم در رضایتمندی مطرح شده است.
وی با بیان اینکه در بخشی دیگر از این کتاب مسئله مهارت‌های مقابله با استرس‌ها و فشارهای روانی به خواننده آموزش داده می‌شود، گفت: مهارت مقابله و رویارویی با استرس‌ها در فصول دیگر این کتاب مطرح شده که شناخت واقعیت سختی‌ها در آن تبیین می‌شود.
پسندیده خاطرنشان کرد: چگونگی تفسیر حوادث نیز در این کتاب تبیین شده، زیرا اگر بدانیم چگونه حوادث را تفسیر کنیم، در کنترل آنها موثر است، فصل دیگر این کتاب معنای سختی‌ها بوده و اینکه فلسفه فشارهای روانی و سختی‌ها در زندگی چیست.
وی عنوان کرد: نکات مثبتی در زندگی انسان‌ها وجود دارد و این اثر به خواننده کمک می‌کند که نقاط مثبت زندگی خود را پیدا کند.
نویسنده کتاب رضایت از زندگی خاطرنشان کرد: در فصل دیگر به تعدیل لذت‌جویی پرداخته شده و فصل آخر این کتاب مسئله کوچک‌سازی سختی‌ها مطرح شده که روش‌هایی در این بخش مطرح شده که به وسیله آنها می‌توانیم بر سختی‌ها غلبه کنیم.