تاريخ انتشار: پنج شنبه 1393/10/25
کد خبر: 38580

مسئولان پژوهشگاه قرآن و حدیث با حضرت آیت الله وحید خراسانی دیدار کردند

مسؤلان پژوهشگاه قرآن و حدیث، چهارشنبه ۲۴ دیماه با حضور در بیت آیت الله العظمی وحید خراسانی، ضمن دیدار با معظم له، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در عرصه علوم و معارف قرآن و حدیث ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، حضرت آیت الله وحید خراسانی بعد از استماع گزارش فعالیت های صورت گرفته در پژوهشگاه قرآن و حدیث با ذکر حدیثی از امام باقر علیه السلام بیان داشتند: امام علیه السلام می فرمایند «کلَّ ما لَم یَخرُجُ مِن هذاَ البَیتِ، فَهُوَ باطِلٌ» این حدیث سند معتبری است تا برای ما برهان باشد.

ايشان با قرائت آيه شريفه «كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ» افزودند: قرآن انسان را از ظلمت فکری، ظلمت اخلاقی و ظلمت عملی به سوی نور (هدایت الهی) راهنمایی کرده است.

حضرت آيت الله العظمي وحيد خراساني اهميت اجتماع قرآن و حدیث را فوق تصور دانسته و گفتند: قرآن و احادیث معصومین علیهم السلام از یکدیگر جدا شدنی نیستند، هر دو باید با هم جمع شوند زیرا تا قیامت قرآن و عترت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم یکی هستند.

معظم له تصریح کردند: اجتماع قرآن و حدیث، همانند اجتماع قانون و مفسر قانون است، همانگونه که قانون بدون تفسیر و تفصیل ناقص است.

حضرت آيت الله وحيد خراساني در ادامه يادآور شدند: خدمت شما به قرآن و حدیث ارزش فراوانی دارد و ممکن نیست قرآن شناخته شود مگر به سبب اهل بیت علیهم السلام.

ايشان خاطر نشان کردند: قرآن و روایات را هم به جهت لفظی و هم به درک معنوی احیاء کنید. عبارات قرآن برای عوام الناس، اشارات آن برای علما، لطائف آن برای اولیاء الله و حقایقش برای انبیاء ذکر گردیده است.

حضرت آیت الله وحید خراسانی با ذکر روايتي به اهمیت دفع شبهات از کتاب و سنت در زمان حال اشاره کردند و گفتند: عده ای روز قیامت محشور می شوند، که از اول حشرشان سوار بر بال ملائک یکسره و بدون حساب و کتاب، روانه بهشت می شوند. اهل محشر می پرسند، اینان چه کسانی هستند؟ جواب می آید: اینان کسانی هستند که شبهه را از ایتام آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم دفع کرده اند.

گفتنی است، پیش از سخنان حضرت آیت الله وحید خراسانی مسئولان پژوهشگاه قرآن و حدیث گزارشی از فعالیت های علمی هر یک از پژوهشکده ها ارائه کردند.

در این دیدار که روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه در بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، حجج اسلام و المسلمین آقایان دکتر برنجکار، قائم مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث، عبدالهادی مسعودی رئیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت علیهم السلام، سیدمحمدکاظم طباطبایی، رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث، محمدتقی سبحانی رئیس پژوهشکده کلام اهل بیت علیهم السلام، عباس پسندیده، رئیس پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی، غلامعلی معاون پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث، اشکوری مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث و روح الله مهپور مسؤل رسانه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث حضور داشتند.