تاريخ انتشار: یکشنبه 1392/11/27
کد خبر: 30182

دانشنامه امام مهدی (عج) منتشر می‌شود

مدیر پروژه دانشنامه امام مهدی(عج) پژوهشکده علوم و معارف حدیث موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث از انتشار دانشنامه امام مهدی (عج) در بهار ۹۳ خبر داد.

پایگاه حدیث نت ـ حجت الاسلام سید روح‌الله سید‌طبایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه حوزه سیره و زندگی اهل بیت(ع) یکی از فعالیت‌های موسسه دارالحدیث است، اظهار کرد: تدوین دانشنامه امام حسین (ع) از جمله کارهایی بوده که به همت موسسه دارالحدیث انجام شده و به چاپ رسیده است.
وی با بیان اینکه دانشنامه امام مهدی(عج) دارای متن عربی و ترجمه فارسی است گفت: روایت‌هایی که در این مجموعه بیان شده، دارای سند است و از منابع کهن و معتبر تاریخی و روایی و تفسیر در این مجموعه بهره برده شده است.
مدیر پروژه دانشنامه امام مهدی(عج) پژوهشکده علوم و معارف حدیث موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان اینکه تحلیل‌های موجود در این زمینه در ۱۴ بخش تقسیم شده است گفت: امام مهدی(عج) در پرتو ادله کلی یکی از این بخش‌هاست و کسانی که تمایل به شناسایی امام دارند می‌توانند این بخش را مطالعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: بخش دوم در مورد زندگی امام مهدی(عج) است که زندگی‌نامه در قالب پدر، مادر، ولادت، نام و کنیه حضرت در این بخش مطرح می‌شود و در بخش سوم مطالبی در زمینه غیبت امام زمان، پیشگویی غیبت و زمینه‌سازی اهل بیت(ع) برای غیبت در این فصل تببین می‌شود.
طبایی عنوان داشت: سفیران امام مهدی(عج)، وکلا و نائبان دروغین در بخشی از این کتاب بررسی و ارزیابی می‌شود و در بخش دیگر مکاتباتی که بین امام و افراد رد و بدل شده، مطرح می‌شود.
وی امام مهدی(عج) و کرامات حضرت را از بخش‌های دیگر دانشنامه امام مهدی(عج) ذکر کرد و افزود: وظایف مردم در دوران غیبت و اهمیت دعا برای تعجیل حضرت در این فصل بررسی شده و در بخشی دیگر دعای اهل بیت(ع) برای امام زمان(عج) تبیین می‌شود.
مدیر پروژه دانشنامه امام مهدی(عج) پژوهشکده علوم و معارف حدیث خاطرنشان کرد:‌ زیارت‌های حضرت و علایم و نشانه‌های ظهور مانند نشانه‌های حتمی و غیرحتمی و مسئله رجعت، زمان قیام امام مهدی(عج) و مکان قیام و یاران حضرت از مطالب دیگر مطرح شده در فصول این کتاب است.وی حکومت امام مهدی (عج) را یکی از عناوین فصول دیگر این کتاب ذکر کرد و افزود: سیاست‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و قضایی حضرت در این فصل بررسی می‌شود و شعر مهدوی نمونه و اشعار فارسی و عربی در بخشی دیگر تبیین شده است.
طبایی خاطرنشان کرد: دانشنامه امام مهدی (عج) یکی از فعالیت‌های موسسه دارالحدیث در مورد امام زمان (عج) است که از ۱۰ سال گذشته این کار شروع شده تا فصل بهار سال آینده منتشر می‌شود.