تاريخ انتشار: یکشنبه 1393/2/21
کد خبر: 30097

نشست «روش شناسی نقد پژوهش های استشراقی در حوزه کلام امامیه» برگزار می شود

نخستین نشست علمی استشراق پژوهی با عنوان «روش شناسی نقد پژوهشهای استشراقی در حوزه کلام امامیه» به همت گروه کلام تطبیقی پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) در قم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، واحد مطالعات مستشرقان گروه کلام تطبیقی پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) با مشارکت معاونت پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث، اولین نشست استشراق پژوهی را با عنوان «روش شناسی نقد پژوهش های استشراقی در حوزه کلام امامیه» برگزار می­کند.

این نشست با سخنرانی دکتر احمد پاکتچی استاد دانشگاه امام صادق(ع) روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۱ صبح در تالار علامه مجلسی موسسه دارالحدیث برگزار می شود.

شرکت در این نشست برای عموم پژوهشگران، طلاب و دانشجویان آزاد است.

پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) اهدافی مانند توسعه و گسترش پژوهش در زمینه های مرتبط با کلام اهل بیت(ع)، مسئله یابی و حل مسائل و مشکلات در زمینه های اعتقادی و فکری با تاکید بر روش پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در پاسخگویی به مسائل فکری جامعه و تاسیس و تغذیه علمی رشته های وابسته و ارتقای سطح علمی در این رشته ها از طریق فعالیت های پژوهشی را پیگیری می کند.

انجام پژوهش های بنیادی، تطبیقی و اعتقادی در کتاب و سنت پیامبر اکرم(ص)، تحقیق در مکتب های کلامی شیعه، تبیین روش شناسی فهم معارف اعتقادی اهل بیت(ع) و نقد روش شناسی های ناصواب در این زمینه و برگزاری نشست ها و همایش های علمی در حوزه از جمله وظایف این پژوهشکده محسوب می شود.